Stadsweelde

Om een paar dingetjes aan te schaffen voor mijn aanstaande huishouden ben ik naar het warenhuis Karstadt in Gießen gegaan. Het had net zo goed in Kassel kunnen zijn, maar Gießen kwam nu beter uit.

Ik was verbaasd, hoewel ik het van vroeger had kunnen weten, hoe gróót zo’n stadswarenhuis is! Flink aanstappen door zo’n etage, en echt zoeken naar de juiste afdeling. En dan het aanbod! Karstadt Gießen is niet het Kaufhaus des Westens of Harrods, maar ze hadden toch ongelooflijk veel. Voor dat huishoudspul talloze merken, ook heel dure, en bij kleding hetzelfde. Ik keek mijn ogen uit: sinds ik uit Frankfort wegging heb ik niet meer zoveel weelde bij elkaar gezien. Er waren ook wel tien soorten drinkflessen. Die dingen baren me zorgen sinds ik vorig jaar mijn praktische fles ben kwijt geraakt. Als ik ga zingen heb ik altijd een fles water nodig. Maar de twee flessen die ik achtereenvolgens ter vervanging van het verloren exemplaar gekocht heb zijn beide niet te vertrouwen, omdat ze zouden kunnen lekken in mijn tas. En in dat warenhuis zag ik ineens tien soorten, waaronder echt bruikbare! Ik heb me ingehouden, maar ik zal zeker nog eens naar zo’n Karstadt toegaan. In Kassel hebben ze er ook een.

In Marburg zijn twee kleine warenhuisjes, maar die hebben niet zo veel, en andere winkels zijn er nauwelijks. Het is eigenlijk een beetje een sjofele stad, waar mensen niet veel te verteren hebben. Toen ik uit Frankfort kwam moest ik omschakelen naar een leven met minder spullen, kleding, schoenen enzovoort, en dat ging prima, maar nu ben ik me weer bewust geworden hoe rijk dit land is.

1 reactie

Opgeslagen onder Duitsland, Einkaufen, Marburg

Een Reactie op “Stadsweelde

  1. Bij Karstadt in Freiburg/Breisgau heb ik ooit goeie fietstassen gekocht. Prima prijs en goede kwaliteit. Ook een grote winkel, maar ik had de fietsspullenhoek snel gevonden.

    We hebben hier in Alkmaar een behoorlijk grote V&D gehad verdeeld over 3 verdiepingen en een kelder. Draaide redelijk goed bij gebrek aan een alternatief. Toch met de rest van de V&D de nek omgedraaid. Nu staat de waarschijnlijk grootste zaak een stuk buiten de stad. DIerenspullen en tuincentrum. Alleen aan hondenbrokken hebben ze al 100 meter stelling.

    Heb er niets te zoeken en haal graag bij kleine winkeltje in de binnenstad.

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.