Fietsafscheid

Gisteren een mooie fietstocht ten Noorden van Marburg gemaakt en opeens besefte ik, dat dit de laatste keer was dat ik door dit landschap zou fietsen. Zal ik het meenemen in mijn geheugen? Nee, waarschijnlijk niet, want van mijn vroegere fietslandschap rond Frankfort heb ik ook alleen maar flarden bewaard. Maar het geeft niet, want Kassel zal weer nieuwe verrassingen bieden. Geen idee wat die buurt voor fietsers in petto heeft. Een eenvoudig tochtje lijkt me langs de oever van de Fulda naar het mooie Hann. Münden, wo Werra sich und Fulda küssen. Maar zover is het nog niet: een van de komende dagen nog een afscheidstochtje zuidelijk van Marburg.

1 reactie

Opgeslagen onder Fietsen, Marburg

Een Reactie op “Fietsafscheid

  1. De Fuldradweg is zeer populair en toen ik er jaren gelden fietste vaak bijzonder smal. De Werraradweg beviel me een stuk beter, maar vanuit Kassel is dat wel een stuk fietsen.

    Zelf hou ik niet van steden met trams. In Kassel had ik destijds het geluk dat er 2 op een kruising op elkaar waren geknald. Al het verkeer stond uren vast. Als fietser had ik daar geen probemen mee. 😉

Reageer

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.