Jesses! Ook hier in Duitsland dreigen principes de vorming van een regering te belemmeren. Er is zoveel te doen: bestrijding van kinderarmoe, nazidom en cybercriminaliteit, verbetering van de infrastructuur, om maar enkele dingen te noemen, maar de partijen kibbelen over vrijwel imaginaire problemen: de vluchtelingenproblematiek en het klimaat. Niet dat die problemen niet bestaan, maar een Duitse regering kan daar maar weinig aan doen. Als er weer een miljoen vluchtelingen voor de grens staat houdt geen grensbewaking of toverwoord van Seehofer die tegen. De belangrijkste milieubesluiten van de laatste tijd kwamen niet van de Groenen, maar van Merkel (CDU): het afzweren van de kernenergie n.a.v. Fukushima, en van de markt: de mensen kopen veel minder vieze Dieselauto’s n.a.v. het VW-schandaal. Verder heerst er nogal wat verwarring: de E10 benzine, die wordt verbouwd omdat die beter zou zijn voor het klimaat blijkt dat juist niet te zijn, enzovoort. Dus in plaats van hakketakken zou ik zeggen: aan het werk, jongens en meisjes!
Ik meen juist een bericht gelezen te hebben dat VW niet minder (diesel)auto’s verkocht.
Noch vor zwei Jahren war jedes zweite neu zugelassene Auto in Deutschland ein Diesel. Seit etwa einem Jahr brechen die Neuzulassungen drastisch ein. Laut Kraftfahrtbundesamt wurden im Juni rund 127.000 neue Fahrzeuge mit Dieselmotor zugelassen, das sind fast 30.000 weniger als ein Jahr davor. Dudenhöffer glaubt, dass der Diesel in Europa zum Nischenprodukt werde. Zeit Online 1.8.2017