Al-Hakim: een gek op de troon?

Leeswerk Arabsich en islam: Al-Hākim: een gek op de troon?

Eindelijk weer eens een stukje voor het bloek geschreven dus. Of het wat is, kan ik pas later zien.

Het schrijven eraan viel me niet mee. Niet dat de stof zoveel problemen opleverde, maar sinds mijn terugkeer uit ziekenhuis en revalidatie voel ik mij vervreemd van mijn vroegere werk, en van mijn pen. Moet ik er niet eens mee ophouden? Indertijd had ik me voorgenomen het maar een paar jaar te doen, om af te kicken. Dit zou een moment zijn.

Maar ik wil niet ophouden omdat ik verzwakt uit een ziekenhuis teruggekomen ben. Eerst de oude kracht herwinnen, en dan van daaruit een besluit nemen over hoe het verder gaat.

De Duitse uitgever wil een heel boek met dat spul. Ik weet niet of ik daar wel zin in heb.

2 reacties

Opgeslagen onder Niks

2 Reacties op “Al-Hakim: een gek op de troon?

  1. Bob

    Een uitgever die een boek van je wil (en daarvoor betaalt, neem ik aan) is niet iedereen gegeven. Die kans mag je niet lichtvaardig laten liggen. Tenzij je er echt geen zin in hebt en geen behoefte aan het geld.

  2. @Bob: Ik had altijd al uitgevers die teksten of zelfs hele boeken van me wilden, terwijl ik vrijwel nooit iets schreef. Iedereen vond dat ik kon schrijven; alleen had ik niets te zeggen.
    Voor het geld hoef je niet te schrijven. Toevallig kreeg ik wel juist weer 500 € royalties voor een vertaling van Schopenhauer die ik ruim veertig (!) jaar geleden maakte, toen ik nog studeerde en inderdaad geldgebrek had. Dat was een voltreffer.

Reageer

