Twee koninginnen en een stralende man

Een eetzaal vol knie- en heuppatiënten is een weinig vreugdevol gezicht. Des te opvallender zijn twee grote vrouwen, struis gebouwd zonder vet te zijn, die met bovengemiddelde snelheid genezen en om zich heen kijken of dat voor hun majesteitelijke wezen volkomen vanzelf spreekt. De ene heeft een verleden als profsporter; het kan zijn dat haar lichaam daardoor is voorbestemd tot een snel herstel. De andere is meer het type Bianca Castafiore: altijd bedacht op een elegante verschijning, niet van plan haar optreden te laten vergallen door zoiets banaals als een knie. Maar hoe zo’n houding tot werkelijke genezing bijdraagt is me niet duidelijk.

De mannen kijken over het algemeen wat sipper dan de vrouwen, omdat zij minder goed de kunst verstaan het met elkaar gezellig te maken. En bij voorbeeld—ik citeer mijn buurman—: ‘omdat mijn vrouw het verkeerde scheerapparaat heeft ingepakt.’ Daar helpt natuurlijk geen nieuwe knie tegen. Ik zag echter één man die er soeverein en stralend uitzag. Toen ik langs zijn tafeltje liep zag ik wat hem mankeerde: er was bij hem een been geamputeerd! En dan toch zo stralen: het bracht me nogal in verwarring.

2 reacties

Opgeslagen onder De mens

2 Reacties op “Twee koninginnen en een stralende man

  1. Misschien is jarenlang leed eindelijk bij hem weggehaald?
    Een verkeerd scheerapparaat zou ik ook niet overleven.
    Gelukkig heb ik alleen zelf voor het eventuele inpakken te zorgen.

    Sterkte met de verdere revalidatie.

    Bemoedigende groet,

  2. Bob

    Leuke berichten uit de wereld der Duitse revalidatie.

    Zo uit je dagelijkse leven gerukt te worden heeft ook weer positieve aspecten.

    Beterschap!

Reageer

