Wikkelsje

In de herfst speelt de knie weer eens op; wat is eraan te doen? Nauwelijks iets, totdat het later tijd wordt voor een kunstknie. Intussen biedt de Duitse geneeskunde allerlei exotisch aandoende therapieën aan. De arts (nee, geen alternatieve!) gaf eerst twee spuitjes, die echter niet hielpen; daarna stelde zij een kwarkverband voor. Kwark op de knie, verband erom, pappen en nathouden. Men spreekt hier van Wickelchen, Hessisch wikkelsje. Een  dame in mijn omgeving had wat anders: savooiekoolbladen pletten zodat het vocht eruit loopt, op de knie leggen en verband eromheen.

Ik kan maar niet tot een keuze komen. De arts weet meer, maar de dame is aardiger en kwam bovendien al met een savooiekool aanzetten.

Nou, ben ik geïntegreerd of niet?

8 reacties

Opgeslagen onder De mens, Duitsland, Persoonlijk

8 Reacties op “Wikkelsje

  1. Sterkte met je knie

    Vriendelijke groet,

  2. Peter Grey

    Ik zou de kool doen én de kwark. Het zal elkaar niet bijten. En misschien valt er nog een aardig recept uit te peuren. Beterschap!

  3. Je kunt toch eens even laten kijken of er misschien het een en ander kan worden weggespoten (met water) tijdens een simpele kijkoperatie. Twee kleine gaatjes maar. In je knie kan namelijk allerlei kleine rommel zitten als stukjes losgeraakt kraakbeen. Ik heb diverse mensen weer zien huppelen na zo’n eenvoudige behandeling.

  4. Wieneke@ Inderdaad, morgen gaat er gekeken worden of dat kan. Ik heb echt zin in huppelen, want ik word helemaal ibbel van dat stilzitten!
    Peter Grey@: Dan kan ik de kool én de kwark sparen.
    Eenvoudige behandeling, ik hoop dat het zo is. Ik ben zo’n type dat al dadelijk houten benen en rolstoelen voor zich ziet.

  5. Knie afgezogen, grotere spuit erin. Zien of het helpt.

  6. Trijntje

    Hopelijk helpt het!

  7. De eerste indruk is van wel, nog even afwachten hoe het over een langere periode gaat.

  8. Na ruim een week gaat het echter weer slechter, bah!

Reageer

