Met zonder

Voor mij staat een fles douchegel die op de voorkant trots verkondigt wat er niet in zit: 0% parabenen, 0% kleurstoffen, 0% ftalaten, 0% phenoxyethanol. Wat het allemaal is weet ik niet, maar het is fijn dat het er niet in zit. Vooral ftalaten lijken me lastig bij het douchen. Spreek dat maar eens uit: voor je het weet heb je schuim in je mond.

Vroeger had je allerlei producten met. Het spul op zich zelf was blijkbaar nergens goed voor, maar het ontleende zijn waarde aan toevoegingen. Weet u nog: de eerste tandpasta met fluoride? En later met hexachlorofeen? Dat moet ergens in de jaren tachtig geweest zijn. Maar mét is niet meer van deze tijd: zonder is het nieuwe met. Ook bij deodorant, zag ik: zonder alcohol en zonder aluminium. Een verrijking.

Het wachten is nu op een product zonder aloe vera.

5 reacties

Opgeslagen onder Einkaufen, Onzin

5 Reacties op “Met zonder

  1. Vroeger wisten we gewoonweg niet wat we misten. Nu nog niet trouwens.

  2. En vroeger wisten/begrepen we niet wat er inzat en nu weten/begrijpen we nog niet wat ergens inzit.

    Vriendelijke groet,

  3. Wist überhaupt niet wat ftalaten waren, maar het blijkt heel goed dat je sjampo het zonder doet, want ik lees hier er een “sterke indicatie” is dat het gebruik leidt tot “genitale abnormaliteiten”:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Ftalaat

  4. Zelf koop ik al jaren bier zonder toegevoegd zout. Want zout is immers slecht voor een mens. Daarbij koop ik alcoholvrije chips. Minstens zo logisch. 😉

Reageer

