Wedden dat

Brexit een resultaat is van een weddenschap tussen twee upper class jongens, Cameron en Johnson? Toen ik nog wel eens in colleges in Oxford verkeerde viel mij altijd op hoe vaak daar weddenschappen werden afgesloten en hoe serieus dat genomen werd, zelfs door echte, al oudere geleerden. Als er na een glas of wat een onderwerp was opgekomen (Wedden dat ik … kan, of: dat ik gelijk heb met mijn bewering …) werd dat in het zog. bet book opgetekend. Zo’n boek dateerde soms nog uit de negentiende eeuw. Hier vindt U bij voorbeeld een weddenschap over de duur van de Eerste Wereldoorlog; inzet twee flessen port. Ditmaal was de inzet wat hoger. Alles te verspelen wat je bezit was ook een oude Germaanse traditie. Het laat maar weer eens zien hoe superieur onze soort is.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Europa

Reageer

