Slaapziekte

Nee, er zat geen tse-tse-vlieg tussen de bananen. Het begon zaterdag met grote rillerigheid. Het was buiten ook niet warm, maar dekens, jassen en verwarming hadden nauwelijks een verwarmend effect. Later op de dag werd ik juist warm en koortsachtig. Trek in eten had ik niet.

De volgende dag herhaalde zich dat, met dit verschil dat ik tegen de avond erg bezweet raakte. Ik heb dat als prettig ervaren. Een soort bevrijding, maar er vanaf was ik nog niet.

Gisteren nog geen trek; algemene slapte. Het rotgevoel was weg. Ik kon niet veel, maar muziek luisteren en lezen lukte goed. En vandaag was het weer net zo. Moet ik niet even in de stad gaan kijken? Ik durf niet op de fiets te gaan; stel dat ik onderweg in slaap val? Ik val wel drie keer per uur in slaap.

Ik schrijf dit op in de hoop dat iemand van u dit kent en mij kan uitleggen wat mij mankeert. Griepachtig, maar niet het gebruikelijke keel-, neus- en -hoofd gedoe; eerder geborrel in maag en ingewanden. Stoelgang normaal; droge mond.

7 reacties

Opgeslagen onder Persoonlijk

7 Reacties op “Slaapziekte

  1. De symtomen hebben veel weg van beginnende malaria. Of een hybride, gemuteerde vorm daarvan.

  2. Maar waar ik moet die hebben opgedaan? Bij mijn weten is de malaria hier sinds een eeuw uitgestorven.

  3. Ik heb geen idee waar je last van hebt.
    Wel wens ik je een spoedig herstel.

    Beterende groet,

  4. ==Maar waar ik moet die hebben opgedaan?==
    Een zachte winter, ongedierte teelt welig en er wordt veel uit de tropen ingevoerd. Wellicht kan een bloedproef uitsluitsel geven. Ik ga slechts af op één voorval met dezelfde symtomen midden op een ijskoude Noord Atlantic van New York naar Amsterdam. We vroegen medisch advies in en de patient werd overgezet op een passagiersschip waar hij in quarantaine ging. Het was inderdaad malaria,

  5. Als er diarrhee bij was, dan had het een voedselvergiftiging kunnen zijn. Nu denk ik dat het nog steeds een bacterie kan zijn, die bijvoorbeeld op een vies toilet is opgelopen. Het is zeker aan te raden om een arts te bezoeken als het niet binnen een paar dagen afneemt.

  6. @Ximaar: Nee, geen diarrhee. OMG, het klantentoilet in de supermarkt misschien, zou kunnen! Zal het voortaan ophouden. Het gaat al beter trouwens. Ik had mij voorgenomen zo nodig vrijdag naar de arts te gaan, maar ik heb goede hoop dat ik het zonder afkan. Ben drie kilo afgevallen, wat ik wel prettig vind. Daar moet jij heel wat voor affietsen. Straks wordt ik nog zo’n Salmonella-bejaarde, die bij ieder raar beestje niet lekker wordt; bah!

  7. Gek, bedenk ik me nu, dat er nog niet een website is waar je symptomen in kunt tikken of aan kunt vinken, waarna het programma je naar diagnose(s) leidt – zoals je in een Flora een plant kunt determineren.

    Een spoedig herstel toegewenst.

Reageer

