Kleine irritaties

Zeker, de atoombom is ook heel erg. Maar in het dagelijks leven vind ik vooral irriterend:

– Tubes van dik plastic, waardoor je niet kunt zien hoeveel er nog in zit en het moeilijk is om het laatste er gecontroleerd uit te krijgen

– Automatische spellingcorrectie. In sommige programma’s kun je die uitzetten, bij andere, zoals Word Press niet. Op mijn telefoontje zou ik bij iedere tekst eerst moeten instellen of ik Nederlands, Duits of nog iets anders ga schrijven. Dat is tijdrovend. Anders moet ik ieder gecorrigeerd woord terug corrigeren.

– Automobilisten die treuzelen als het licht op groen springt.

– Het nieuwe dopje van het flesje oogdruppels. Dat was eerst blauw. Nu hebben ze het wittig transparant gemaakt. Het gevolg is dat ik het niet zie liggen als ik mijn bril niet op heb en een druppel in mijn oog heb.

– Pickwick theezakjes. Die zijn langzamerhand het enige, dat mij nog met Nederland verbindt. Al twintig jaar gebruik ik er een bij het ontbijt. Mijn zus krijgt de waardepunten: daarmee kunnen haar kinderen sparen voor een zwaar verzilverd theezeefje. Maar ook deze zakjes zijn niet voor debilisering gespaard gebleven. Ze worden nu zo gemaakt dat je gevaar loopt is ze kapot te trekken als je het papieren etiketje losmaakt. Was voorheen niet zo. Is DE gefuseerd met een andere firma die alles anders wilde doen? Over de onbenullige teksten op die papiertjes zal ik het maar niet hebben.

Na een week of twee weet ik er nog tien.

4 reacties

Opgeslagen onder Niks

4 Reacties op “Kleine irritaties

  1. Deze week nog verzon mijn spellingcorrectie trilrun (trailrun) en alpenaanslag (algenaanslag), allebei in emails waarop ik vervolgens lollige reacties terug kreeg. Ik moet het nu trouwens weer verbeteren, zelflerend (zelfsmerend) zijn die programma’s blijkbaar niet al verbeter je het honderd keer.
    Het druppelflesjesprobleem komt me bekend voor. Met markeerstiften kom je een eind
    https://ikbenaargh.wordpress.com/2014/11/10/voorbereidingen-2/

  2. Ah ja, markeerstift. Goeie tip, dankjewel! Ik dacht een ogenblik: dat had ik zelf kunnen bedenken, maar dat is niet zo; ik bedenk nooit zulke dingen.

  3. Wie nog gelooft in het oude vertrouwde aroma, kwaliteit en imago van “Douwe Egberts sinds 1753″.zit faliekant ernaast. Vergeet die kroon op de groene pakken van Jakobs Kaffee van Douwe Egberts.

    Wikipedia :”Am 7. Mai 2014 gaben D.E Master Blenders 1753 (Duitse Holding van de Familie Reimann) und Mondelēz International bekannt,[17] ihre Kaffee-Marken zu einem reinen Kaffeeunternehmen zusammenlegen zu wollen. Das entstehende Joint Venture, an dem Mondelēz International 49 % halten wird, soll Jacobs Douwe Egberts heißen, seinen Sitz in den Niederlanden haben und vom bisherigen Chef von D.E Master Blenders 1753 geführt werden. Jacobs Douwe Egberts kommt auf einen Jahresumsatz von ca. 7 Mrd. US-Dollar und einem Weltmarktanteil von 8 %.”

    DE: ‘sleutelen’ aan de prijs, kwaliteit en kwantiteit van Latte Macchiato Classico “, Tassimo. 12.5 % minder koffie, namaak melk met meer water en suikergehalte verhoogd van 11 naar 25 %.
    http://web.de/magazine/geld-karriere/verbraucherzentrale-hamburg-jacobs-latte-macchiato-classico-mogelpackung-monats-31126446

    Evenzo, “Douwe Egberts sinds 1753”: Jakobs Krönung: plantenresten, 5% water, goedkope bonen. “Um den bitteren Geschmack der Billigbohne zu vertuschen, tricksen die Hersteller.”
    http://www.focus.de/finanzen/news/unternehmen/ard-sendung-deckt-auf-enthaelt-ihr-kaffee-auch-pflanzenreste-mit-diesen-fiesen-tricks-strecken-hersteller-ihr-pulver_id_5091827.html

    Tja, met de ‘zetel’ van de Holding in belastingoase Nederland.

  4. Douwe Egberts koffie heb ik al jaren niet meer gedronken en Jakobs Kreuning is mij een gruwel; nu weet ik waarom. Ik koop altijd Lavazza Classico bonen, die ik telkens persoonlijk maal.
    Capsules en poederkoffie zijn bedrog en vragen gewoon om nog meer bedrog; met mensen die dat gebruiken heb ik weinig medelijden.
    Maar over de Pickwick theezakjes was ik altijd wel tevreden. Ik heb ook losse thee; die gebruik ik ’s middags. Maar bij het ontbijt wil ik het snel en gemakkelijk.

Reageer

