Onverwacht ondergoed

Enkele dagen zat ik onverwacht ergens vast zonder dat ik schoon ondergoed bij me had. Als practische oplossing bood zich het filiaal van Kik om de hoek aan. Kik is de aller-, allergoedkoopste kledingketen van Duitsland, waar ik nooit koop. Maar nu dus wel. De aanschaf bestond uit drie slips en drie onderhemden, samen voor twaalf Euro. Twee Euro per kledingstuk: dat kan natuurlijk helemaal niet, toch was het zo. Dit zal de kleding zijn die door arme meisjes in Bangladesh in elkaar wordt gezet.
De tweede schok van verbazing: het spul is van goede kwaliteit! De hemden zijn van uitstekende katoen. Bij de slips is mogelijk het elastiek wat minder duurzaam, maar dat moet nog blijken; in ieder geval is de pasvorm heel goed. Ik had nooit verwacht dat dat kon voor zo’n prijs. Een beetje griezelig blijft het.

5 reacties

Opgeslagen onder Economie/Wirtschaft

5 Reacties op “Onverwacht ondergoed

  1. Tja, ik koop er niet hoor, zeker niet, maar de Aldi komt toch ook vaak uit de bus met een beste prijs/kwaliteitsverhouding.

  2. Klant is Koning, Kunde ist König.

  3. Bij Aldi ga ik ook nooit naar binnen. Dan nog liever bij Lidl, als het goedkoop moet zijn.

  4. Ik heb op dit moment een bloes aan van de Kik, uit Marburg nog. Het kost me altijd moeite om lekkere losse katoenen dameskleding te vinden, alles is altijd te kort, met te korte en strakke mouwen, raar krap in de schouders/oksels en gemengd met elasthan of polyesther dus als ik iets geschikts zie hangen dan koop ik het. Gek genoeg zijn het vaak die goedkope winkels waar ik slaag. Het is niet modieus. Maar ik zou er best wat meer voor willen betalen.

  5. In een vakantie heb ik wel eens ondergoed bij NKD gekocht, volgens mij ook zo’n Duitse Wibra. Probleem is de opbouw van een prijs. Als je merkkleding koopt, dan betaal je een flinke toeslag om hun reclames te bekostigen. Ook zij laten nog steeds de meeste kleding in Pakistan of dergelijke maken, alleen schuiven ze er een partij tussen zodat je het niet zo in de gaten hebt.

Reageer

