Pensioen 10

Al drie dagen ben ik zwaar verkouden; vandaag voelde ik me bepaald ziekjes. Niets bijzonders; iedereen heeft wel eens zoiets en zondag is het weer over. Het zou niet vermeldenswaardig zijn als het geen opstapje was naar een schrikmoment. Want vanmorgen had het me zo te pakken dat ik besloot vandaag ‘maar eens helemaal niets te doen.’ Vervolgens gaf ik me daar met plezier aan over. Muziek luisteren, boek lezen, tijdschrift kijken, rondhangen, vrucht uitpersen enzovoort.

Maar, maar … dat is raar, want als gepensioneerde medemens hoef ik toch nooit iets te doen? Ik bedacht met schrik dat ik in onverkouden toestand alweer aardig afgegleden was in richting werkezel. Dat moet voorkomen worden, verbied het jezelf! Die verkoudheid is een waarschuwing.

 

1 reactie

Opgeslagen onder Pensioen

Een Reactie op “Pensioen 10

  1. Beterschap!

    Geniet gewoon van je rust.

    Vriendelijke groet,

Reageer

