Boeken kopen

Fout; moet dat niet zijn: boeken verkopen? Het huis moest toch leeg? Ja, maar voor mijn nieuwe ‘Abd al-Malik leesproject heb ik toch een paar nieuwe vakboeken nodig. Het is al ergerlijk genoeg dat ik voor twee boeken naar de bibliotheek zal móeten; ik kom daar niet meer graag. Dus de vijf belangrijkste boeken besteld, 220 Euro, naar schatting 13 cm. plankbreedte.

Het geld kan me niet schelen, want ik krijg een veelvoud voor mijn dwarsfluit. Maar de woning moet nog steeds leeg. Voor straf gaat er weer een lading uit: zes vette banden as-Shafi‘ī over het islamitisch recht, zeven bandjes Musil en er schiet me nog wel wat te binnen. Een halve meter bladmuziek voor fluit is inmiddels opgehaald. Maar nog een meter gewoon boek minstens moet weg!

Ik behoor niet tot de mensen die Musils Mann ohne Eigenschaften uit hebben gelezen. 250 bladzijden, toen was het genoeg. Weer zo’n boek dat je beslist niet slecht kunt noemen, maar dat ik toch niet verder wil lezen. Ik herinner me er niet veel van. Vooral de eerste alinea eigenlijk, maar die is magistraal. Het is een weerpraatje, over het weer op een mooie augustsdag in 1913. Als onze meteo-mensen zó konden praten, dan zou je weer zin krijgen in weer.

3 reacties

Opgeslagen onder Bildung und Uni, Persoonlijk

3 Reacties op “Boeken kopen

  1. Misschien moet ik mijn boekenkast ook eens uitruimen?

    Herfstige groet,

  2. Bij de ontruiming van mijn moeders huis weer anderhalve billie Drenthiana verworven. Moet nu indikken. Herkenbaar probleem dus.

  3. Tja, @groningane, met een Drentse moeder ben je dus multicultureel. Dat levert altijd uitpuilende boekenkasten op.

Reageer

