De verloren tijd, de tijd hervonden

De wekker ging vandaag niet zoals anders om zeven uur af; hij ging helemaal niet af! Meestal heb ik hem niet nodig omdat ik om één voor zeven wakker word, maar vannacht had ik weinig geslapen omdat ik een plannetje aan het uitbroeden was, dus ik had hem graag gehoord. Toen ik wakker werd stond de wekker op negen uur en ik was een beetje nijdig om de twee uur die het ding mij had ontstolen. Volgens de andere klokken in huis was het echter helemaal geen negen uur, maar vijf over half acht, zodat de schade beperkt bleef.

Het zoveelste voorbeeld van een apparaat dat voor zich zelf begint. Een mechanisch uurwerk was tot zulke boosaardige beslissingen niet eens in staat geweest, maar die high tech dingen, bah, ze doen ook maar! Het batterijtje was pas ververst, daaraan kan het niet gelegen hebben, en hij was goed ingesteld.

2 reacties

Opgeslagen onder Onzin

2 Reacties op “De verloren tijd, de tijd hervonden

  1. Met of zonder wekker blijft mijn biologische klok mijn leven regeren.

    Wakkere groet,

  2. Maar jij bent dan ook bioloog, of niet soms?

Reageer

