Het Raadsel van de Dubbele Theezakjes

Hoteliers kennen we als spaarzame mensen, die je een klein theepotje geven, dat zij maar voor driekwart vullen met niet helemaal kokend water. Des te verwonderlijker dat zij er vaak twee theezakjes in doen, hoewel één voor een klein potje echt genoeg is. Wat zit daarachter? Willen zij royaal schijnen? Is het voor de Engelse gasten, die straffe thee wensen om deze vervolgens met melk onschadelijk te maken? Maar niemand zal mij toch voor een Engelsman houden? Ik ben een goed geïntegreerde economische vluchteling; dat ziet iedereen.
Vannacht heb ik in een hotel geslapen — daarover morgen meer — en kreeg ik zelfs drie theezakjes in het potje bij het ontbijt. Het was dan ook een echt goed hotel. Met grote tegenwoordigheid van geest heb ik ze er direct uitgetrokken; anders had ik waarschijnlijk de hele dag aan wangcontractie en terugtrekkend tandvlees geleden.

1 reactie

Opgeslagen onder Onzin

Een Reactie op “Het Raadsel van de Dubbele Theezakjes

  1. Mijn Schotse ex drinkt haar thee gitzwart met ruim melk en suiker.
    Ik heb er nooit aan kunnen wennen.

    Geef mij maar gewoon koffie ….

    Vriendelijke groet,

Reageer

