Bewegingen

Vliegvelden waar ik meer dan tien maal ben opgestegen of geland:
Amsterdam Schiphol, London Heathrow, London Gatwick, Frankfurt, Stockholm, Athene, Kairo.

Minder dan tien maal:
Brussel Zaventem, Parijs de Gaulle, Londen Stansted, Edinburgh, Stuttgart, Hahn, Berlijn Tegel, Venetië, Cagliari, Alghero, Madrid, Sevilla, Malaga, Barcelona, Oporto, Faro, Kopenhagen, Malmö Sturup, Gotenburg, Nyköping, Reykjavik, Belgrado, İstanbul, Thessaloniki, Mykonos, Kythera, Nikosia, Malta, Tunis, Tel Aviv, Amman, Aqaba, Beiroet, Damascus, Alexandrië, Teheran, Bangkok.

Zeehavens waar scheep gegaan/geland:
Hoek van Holland, Ostende, Calais, Dover, Harwich, Travemünde, Trelleborg, Kiel, Gotenburg, Malmö, Kopenhagen, Marseille, Tunis, Ancona, Alexandrië, Piraeus, Patras, Santorini, Chios, Heraklion, Thessaloniki, Samos, Çeşme, İstanbul, Trabzon, Antalya, Kuşadası.

Nee, vraagt U het maar niet. Deze lijsten dienen geen enkel doel.

4 reacties

Opgeslagen onder Onzin, Persoonlijk

4 Reacties op “Bewegingen

  1. Veel mensen willen graag dingen verzamelen en op een rijtje zetten, zelf heb ik daar ook ‘last’ van. Qua vliegen ben ik frequent in Chicago, HongKong, KaohSiung en wat plaatsen in Noord-Engeland geland/opgestegen. Minder vaak naar Rio, Sao Paulo, Kiev, Lisabon, Madrid, Oviedo, Beek, Frankfurt, Mulhouse, Antalya, TaiPei en Bangkok.

    Met de boot op 4 manieren naar (Noord-)Ierland, waaronder tussen Ierland en Bretagne. Italie-Griekenland, waaronder Corfu. En ook wat over de Sont en het Skagerak, Noordzee, Nauw van Calais en Het Kanaal. Ik hou ook een lijst met genoten veerpontjes bij en die staat inmiddels op 117 verbindingen.

    Je zou er ook nog lange trein- en busreizen bij kunnen plaatsen. Ooit 2x 5000km met de trein door Canada gereden en een keer van Graz naar huis. De trein gaat ongeveer net zo snel als de met de boot tussen Italie en Griekenland, omdat die dingen rechtdoor varen en niet onderweg stoppen.

  2. Ja, iets lijstenmakerigs heb ik ook wel, vooral nu ik er tijd voor heb.
    Toen vliegen nog te duur was ben ik met de trein naar Athene, İstanbul en Stockholm gereden. En een keer naar Rome.

  3. Het zou me niets verwonderen als dit soort topografische lijstjes vooral een mannen/jongens-ding is en dat vrouwen/meisjes hier duidelijk minder tot niets mee hebben.

  4. Ik durfde het niet te denken, maar nu jij het zegt: inderdaad, dat zou best kunnen.

Reageer

