Weggooien

Nee, dat gaat niet goed. Weliswaar heb ik deze week drie meter Arabische boeken weggegeven, maar van die meter mappen van vroegere colleges is pas een armzalige 6 cm in de papierbak gegaan. Integendeel, als ik zo’n map opensla schiet me dadelijk een onderwerpje te binnen om een stukje over te schrijven. Zoals nu weer over Jam en kaas voor moslims, en Egyptische prozaschrijvers van de negentiende eeuw. Hoe kan ik zo ooit een Ander Mens, een gepensioneerde, worden? De tijd is blijkbaar nog niet rijp.

3 reacties

Opgeslagen onder Pensioen, Persoonlijk

3 Reacties op “Weggooien

  1. Met het bereiken van de pensioenleeftijd blijft iedereen nog steeds wel dezelfde persoon.

    Nieuwe bezigheden en hobby’s vinden blijft een kunst.

    Vriendelijke groet,

  2. Wordt alsjeblieft geen ander mens. Meer, meer, meer van dit soort verhalen! Weg van de waan van de dag. Als er al verandering in aantocht is. Dan graag minder bescheidenheid. Op de voorpagina ermee!

  3. Weer 15 cm uit de mappen weggegooid! Maar de rest gaat nog niet. Ik blijf dus nog even.

Reageer

