Nieuwe kansen

Twee nieuwe kansen krijgt de wereld: een ontwakende(?) EU en een heropend Iran. Griekenland herademt alvast wat; gaat de rest van het subcontinent nu ook nadenken? Iran zal onderdelen voor vliegtuigen kunnen importeren, en wie weet hele nieuwe vliegtuigen. Want ze vliegen daar met een zootje oud roest, niet mooi meer. En het kan wat in Griekenland investeren; liever dat dan Poetin of China. De relatie GR-IR was vanouds uitstekend. Nadelen heeft de opening ook: er zullen meer SUVs komen wegens de dalende benzineprijzen. De Iraniërs zullen ‘gezegend’ worden met McDonalds en Starbucks en misschien  door het dolle heen raken.

4 reacties

Opgeslagen onder Economie/Wirtschaft, Europa, Iran

4 Reacties op “Nieuwe kansen

  1. Die vliegtuigonderdelen haalden ze toch uit Duitsland?
    http://lehti-paul.blogspot.nl/2014/01/glad-ijs.html

  2. Ik weet het niet. Vliegen ze in Iran niet vooral met oude Amerikaanse toestellen?

  3. Iran Air heeft een redelijk nieuwe vloot. Boeing en Airbus. Ik zat op een binnenlandse vlucht zelfs (meen ik) in een Fokker 100.

  4. Ik zat in een eeuwenoude Boeing, maar inderdaad, ik lees net dat ze ook Airbus hebben. Dat verklaart dan ook de Duitse reserveonderdelen.

Reageer

