Koud

Omdat het gisteren zo warm was, had ik vannacht de deken maar van het bed gehaald. Het gevolg was dat ik om vier uur wakker werd van … de kou. Onmiddellijk daarna moest ik aan de belastingaanslag denken die maar steeds niet komt en werd ik dus ook inwendig koud.

In de vroegte een uur door het bos gelopen, waar het heerlijk koel was. Dan hoef ik mij de rest van de dag niet meer te bewegen en ga ik fijn aan de schrijftafel zitten. Tot drie uur mogen de ramen en de gordijnen open; daarna moeten ze dicht en gaat de ventilator aan. Ik denk dat ik dezer dagen de tekst over het paradijs maar eens ga afmaken. In het paradijs heerst een aangename, moderate temperatuur en het fruit is er evenzeer onder handbereik als in de keuken hier.

11 reacties

Opgeslagen onder Klimaat

11 Reacties op “Koud

  1. Alle soorten fruit eet ik nu.
    Alleen appels laat ik liggen.

    Zomerse groet,

  2. Emigrant

    Voor appels is het nog te vroeg. Wat nu in de winkels ligt komt uit een ver land.

  3. Trijntje

    Er staat in de bronnen niet dat het een appel was.

  4. Emigrant

    Ach, díe appel? Ik dacht even helemaal niet aan zonde of zondeval. En inderdaad, in het Nabije Oosten zullen destijds geen appels gegroeid hebben.

  5. Goed dat je hier belasting noemde, ik heb meteen de kwartaalaangifte gedaan. Dank!

  6. Krijg jij het ook altijd zo koud van de belastingen?

  7. Haha, nee eerlijk gezegd vind ik het prima om belasting te betalen. En als ik een goed jaar heb gehad mag dat best een grote bijdrage zijn.
    Ik ben daar dan zelfs wel trots op. Klinkt dat gek?

  8. Nee hoor. De overheid doet er immers mooie dingen van, zoals schoolgebouwen opknappen en voor arme mensen zorgen. Maar wel krijg ik het (hier in Duitsland) koud van die ongelofelijke bureaucratie. Ik begrijp niets van al die paperassen, en als mijn belastingconsulent het me uitlegt begrijp ik het nog steeds niet.
    Inmiddels is mijn aangifte gekomen: ik krijg € 400 terug in plaats van twee- of drieduizend bij te moeten betalen, zoals ik had verwacht. Prettig dus in dit geval, maar begrijpen waaróm, nee dat doe ik niet.

  9. Nu met het digitale voor ingevulde formulier kost het mij minder moeite en weerzin.
    Aan belasting betalen heb ik geen hekel. Maar de onduidelijke en onbegrijpelijke regelgeving m.b.t. belastingen zie ik heel graag vereenvoudigd.

    Zomerse groet,

  10. Die regelgeving is hier een stuk onbegrijpelijker dan in NL. Veel af- en optrekposten waarin iedere logica ontbreekt. Een goede consulent blijft onmisbaar.

Reageer

