Huwelijkse voorwaarde in het kalifaat

CEjY0RyWoAAgtfV

“De echtgenote heeft bedongen dat zij, indien de Vorst der Gelovigen [= de kalief] ermee instemt dat zij een het martelaarschap beogende activiteit verricht, daarin niet door haar echtgenoot mag worden gehinderd.”

Om een zelfmoordaanslag te plegen is een vrouw dus niet afhankelijk van haar man. Een bizarre stap in de richting van grotere zelfstandigheid van de vrouw.
Hopelijk ten overvloede: deze onzin is alleen mogelijk in de „Islamic State“.

4 reacties

Opgeslagen onder Godsdienst, Islam, Nabije Oosten

4 Reacties op “Huwelijkse voorwaarde in het kalifaat

  1. Op die manier brengen ze dan zich zelf om zeep. Cijfers zijn me niet bekend; het zijn er niet zo heel veel, wereldwijd misschien nog minder dan honderd. Maar elke is er één te veel natuurlijk.

  2. Het woord ‘zelfmoordaanslag’ heb ik uit mijn vertaling verwijderd. Ik moet natuurlijk vertalen zoals de schrijver het bedoeld heeft.

  3. Wieneke

    Volgens mij is het niet zo’n fijne religie.

  4. In deze bepaalde variant niet nee; verder gaat het wel, hoor.
    Vijfenveertig jaar geleden kwam ik voor het eerst in een islamitisch land; toen was het eigenlijk wel gezellig, ook in de moskee. De klad kwam erin door de import van het Saoedische zwarte-kousen-geloof. En door de import van de Sony luidsprekers die al dat gebid en gepreek en gezeur vele malen vermenigvuldigden.

Reageer

