Zomermode in het kalifaat

BurqaInMosulIn Mosul, in de ‘Islamitische Staat’ is de nieuwe damesmode gelanceerd. Plaatselijke ontwerpers zijn genegeerd; de oriëntatie is geheel op Saoedi-Arabië. Een nieuwe ontwikkeling.

Vertaling van het billboard:

De regels van de hidjab volgens de sharia:

  1. Hij moet dik zijn en niet doorschijnend.
  2. Hij moet flodderig zijn, ruimvallend en niet nauw.
  3. Hij moet het gehele lichaam bedekken.
  4. Hij moet geen aandacht trekken.
  5. Hij moet er niet uitzien als kleding gedragen door ongelovigen of mannen.
  6. Hij moet niet decoratief zijn om de blikken te trekken.
  7. Hij moet niet geurend gemaakt zijn (met parfum of wierook).

Ben benieuwd hoeveel Europese meiden daarop afgaan.

5 reacties

Opgeslagen onder Islam, Nabije_Oosten

5 Reacties op “Zomermode in het kalifaat

  1. Natuurlijk ook geschikt voor koude momenten?

    Wat zijn de adviezen voor de onderkleding vraag ik mij dan ook nog af.

    Vriendelijke groet,

  2. Koude momenten komen pas weer in november. In de zomer varieert de temperatuur van 20 tot 40 graden.
    In de Arabische wereld wordt veel sexy ondergoed gedragen, maar ik vermoed dat het in het kalifaat niet wordt verkocht.

  3. Regel 1 brengt mij op het idee om een doorkijk-boerka op de markt te brengen. Dé zomerhype van 2015!

  4. Ik ben benieuwd wanneer ik die doorkijk- boerka op het Zandvoortse strand zal tegen komen …..

    Vrolijke Paasgroet,

  5. Toevallig vroeg ik mij laatst af of je als obstinate dame niet voor de grap bijvoorbeeld een monnikspij aan zou kunnen trekken, maar met dat soort dwarsigheid is dus gerekend.

Reageer

