Rustig doorademen

Toch begrijp ik het nog niet. Naar verluidt wilde de co-piloot van het Germanwings-toestel zichzelf, zijn passagiers en zijn collega‘s doden door een heel eind te dalen en tegen die berg te pletter te vliegen. Het geheel duurde acht minuten, en op grond van de geluidsopnames zijn alle berichten het erover eens dat de co-piloot ‘rustig ademde’. Zelfs aangenomen dat hij heel graag dood wilde vind ik dat opmerkelijk: acht minuten rustig ademen in zo‘n situatie, die voor hem toch ook heel spannend geweest moet zijn.

4 reacties

Opgeslagen onder De mens

4 Reacties op “Rustig doorademen

  1. Hoe dan ook, hoe precies, het blijft een onbegrijpelijk gebeuren.

    Bezorgde groet,

  2. Hoe komt Bild aan die Transscripts, vroeg ik me af. En ja, ik hoorde wijlen mijn zus-in-haar-rol-van-huisarts al praten over ‘Dissociatie.” Want een relatief normaal mens kan op zo’n moment niet ‘gewoon doorademen.’ Maarja, of dat ‘dissociatie’ kan kloppen weet ik niet, — het lijkt me in elk geval een illusie dat je dit soort acties met testen vooraf kunt voorspellen.

  3. Over Bild had ik niet gerept. Maar het heeft in verschillende, ook buitenlandse kranten gestaan. Ik neem aan dat er geld vloeit bij de nieuwsgaring.

  4. Nee, klopt hoor, dat deed ik zelf omdat er zoveel door kranten naar Bild-als-DE-bron verwezen werd, sorry ;-} En dan klik je zo’n link aan, en moet je Bild nog gaan betalen om het te mogen verifieren ook: ergerlijk. En dat zo’n onderzoekscommissie dat naar zo’n krant doorspeelt… :-/

Reageer

