Koude kalkoen

Als kerstgeschenk kreeg ik twee cassettes met elk vier DVD’s: House of Cards. Het zei me niets en ik vond het een beetje raar: de goede gever weet best dat ik het niet zo met Amerika op heb en bovendien was het nogal een duur geschenk. Ik had er sindsdien niet meer naar gekeken, maar vorige week heb ik op een verloren moment toch zo’n schijf in het apparaat geduwd, en toen kon ik er niet meer mee ophouden. Totaal verslavend! Perfect gemaakt, maakt alle slechtheid en zwakheid van de mens in geuren en kleuren zichtbaar en in die hoge kringen is het Amerikaans Engels ook redelijk om aan te horen. Maar sinds vanmiddag zijn de DVD’s op: Doug ligt voor dood in een bos, Underwood is president, Feng wordt ter executie naar China gestuurd en Claire heeft akelig harde trekken gekregen. Hoe moet ik nu verder? Is er ergens een afkickcentrum voor zoiets? Er is nog een derde serie hoorde ik. Gauw bestellen dus, maar helaas: die wordt hier pas in oktober geleverd. Dat worden moeilijke maanden.

7 reacties

Opgeslagen onder Fictie

7 Reacties op “Koude kalkoen

  1. Bob

    Er zijn wel meer sterke series. True detectives, Breaking Bad. Die zouden moeten helpen. Lost (tenminste de eerste paar seizoenen).

  2. Frank in Leiden

    Je zou terug kunnen gaan naar de oorspronkelijke Britse versie – met een geweldige Ian Richardson. (BBC: House of Cards – To play the King – The final cut, eveneens op DVD.) De Britse versie grijpt weer terug op de boeken van parlementariër Michael Dobbs. Dobbs werkte als scenarist mee aan de Britse versie, maar wilde zijn naam niet verbonden zien aan deel drie – dat was te onaardig over Margaret Thatcher.

    De eerste serie, House of Cards, staat ook op you-tube, maar alleen met Spaanse ondertitels.

    Groet – Frank in Leiden

  3. @Bob, Frank: Dank voor de tips. Ik denk dat ik me maar op de Britse serie stort. Brits Engels is altijd prettig om te horen.

  4. L

    Ben net begonnen het te kijken op Netflix, geweldige serie inderdaad!

  5. Ja, de Britse serie is ook héél goed!

  6. Ha! Ik heb het derde deel al uit het buitenland toegestuurd gekregen. Nog steeds even goed.

Reageer

