Openbaringen

Soms droom ik; dan schrijf ik de droom op en ben ervan af. Iemand anders heeft er niets aan.

Veel vaker gebeurt er iets anders in de toestand kort voor het ontwaken, als de geest al wakker is maar het lichaam nog niet. Dan krijg ik een idee voor iets te schrijven, soms voor dit blog, meestal voor het thematische. Hele zinnen soms, in ieder geval een grote lijn. Vervolgens zet ik theewater op en typ het neer. Het is vaak helemaal niet slecht. Later op de dag zou ik er nooit op gekomen zijn. Vaak heeft het echt al een structuur, en dat is iets waar ik in wakende toestand veel inspanning voor nodig heb. Ik kan dus wel degelijk orde scheppen, ik moet het alleen niet willen.

Het zijn natuurlijk geen echte openbaringen: ze komen niet van buiten, maar uit mezelf. Je zou beter van soesgoed kunnen spreken. Al die verstandige mensen die vérreikende besluiten nemen, landen naar de kloten helpen of oorlogen aanzwengelen zouden misschien ook wat vaker moeten soezen. Dan zien ze de grote lijn weer.

2 reacties

Opgeslagen onder Dromen, Persoonlijk, Schrijven

2 Reacties op “Openbaringen

  1. Soezen zou op de lijst van immaterieel werelderfgoed moeten. Net als mijmeren.

  2. Beide kunnen bescherming gebruiken, bedreigd als zij worden door wekkers, huisgenoten, media, produktieplannen, roosters enz.

Reageer

