Integratie

Gisteren heb ik mijn haar laten knippen in een Turkse kapperszaak. Het beviel goed: no nonsense, niet duur en een gezellige sfeer. Al werd er overwegend Turks gesproken, de chef kent zeker goed Duits. Je zou zelfs van een geslaagd geval van integratie kunnen spreken, want hij had zijn zaak Haarem genoemd. Duitsers zijn zeer woordspelig en de kappersbranche spant daarbij de kroon. Niets is daarbij te dol: Haargenau, Hairport, Dirty Hairy, Hair Gott, Kaiserschnitt. Er zijn ook andere buitenlandse kappers die hier goed geïntegreerd zijn: Haaropolis, Haarakiri.

Ben ik zelf eigenlijk wel geïntegreerd? In Frankfurt had ik al die tijd een vaste kapper, maar hier heb ik mijn stek nog niet kunnen vinden.

10 reacties

Opgeslagen onder Duitsland, Onzin

10 Reacties op “Integratie

  1. De afgelopen jaren bezoek ik een Nigeriaanse kapper.
    Voor mijn verhuizing was een Pakistaanse kapper favoriet.
    Ach, goedkoop en lekker dichtbij zijn mijn criteria.

    Vriendelijke groet,

  2. Zelf ga ik de laatste 8 jaar naar een Turkse kapper, die inmiddels goed Nederlands spreekt. Hij is zelf een jaar of 15 terug uit Turkije naar Nederland gekomen en is dus een echte 1e generatie. Na het knippen worden de oren uitgebrand en volgt er altijd een schoudermassage. Onderling spreken ze wel Turks en af en toe zijn er veel landgenoten, maar doorgaans spreken ze Nederlands en valt ook daar echt niet te klagen over een mislukte integratie. De klantenkring is hoofdzakelijk van het type kaaskop.

    Hier heet een andere kapperszaak ‘Tophair’. Dan vraag ik me af of er ook een kapper is die zich met haargroei op andere plaatsen bezighoudt. 😉

  3. Ja dat oren uitbranden, dat deed hij bij mij ook, was wel lekker. Massage niet gehad. Misschien moet je bij Tophair aan Topkapi denken, het paleis in Istanbul?
    Over de schaamhaarkapper zie hier: http://wp.me/p1phO7-Ck

  4. Met een coupe Gilette heb je geen kapper meer nodig. Maar als….dan zou ik zeker ook…..

  5. Wieneke

    Oren uitbranden? Het klinkt nogal link.

  6. Ik zou toch niet snel een afspraak maken bij Haarakiri…

  7. Voordat het hoofd vlam vat worden de haartjes in de oren weggeschroeid. Veel minder drastisch dan Haarakiri.

  8. Trijntje

    In Ede is ook een Turkse kapper, die goed bekend staat. Zelf ga ik er niet heen: ik ben al jaren bij een andere kapper, en zie geen reden om te veranderen.

  9. Ik weet niet waarom, maar ik vermoed dat Turkse kappers bij dames de oren niet uitschroeien.

  10. Ik ben weleens in Turkije naar de kapper geweest, maar gek genoeg in Belgie nog nooit. Roel bewerkt mijn hoofd met de tondeuze en ik het zijne. Ik zal het eens met hem hebben over dat oren uitbranden, die van hem dan, bij mij is dat tot nu toe nog niet nodig geweest.

Reageer

