Uitgeslapen

Emigrant heeft uitgeslapen vandaag, tot kwart over tien. Dat doet hij anders nooit; de innerlijke wekker staat altijd op zeven uur. Na een drukke ‘werk’week met korte nachten was uitslapen blijkbaar een keer nodig.

De kwaliteit van de dromen gaat er op zo’n laat uur niet op vooruit. In een klein Duits stadje wilde ik papier voor de printer kopen, maar dat lukte niet. Daar wilde ik niet wonen, dat was daarmee meteen duidelijk. Op de fiets richting Isfahan dus maar. Daar ben ik echter nooit aangekomen: de weg leidde dwars door een woning waar juist een bruiloft gevierd werd. Ik wilde niet storen en maakte rechtsomkeert. Op de terugweg moest ik een steile trap af met de fiets, en nu merkte ik toch dat ik oud word. Het viel me heel zwaar het ding op te tillen en die trap af te dalen. Voetje voor voetje, tree voor tree, het lukte, maar beneden bleek dat tijdens de afdaling iemand mijn zadel eraf had gehaald, zodat het nu moeilijk verder rijden was. Op onverklaarbare wijze reed ik even later toch door Frankfort, maar daar kende ik de weg niet meer. Na een lange zoektocht, eerst naar de weg en vervolgens naar een plattegrond, was het kwart over tien.

Nu heb ik nog steeds geen papier voor de printer; straks maar even naar de supermarkt.

3 reacties

Opgeslagen onder Dromen, Persoonlijk

3 Reacties op “Uitgeslapen

  1. Na alle capriolen met de fiets lijkt mij een wandelingetje lekker rustgevend.

    Ik herinner mij nooit mijn dromen.

    Vriendelijke groet,

  2. Mijn opa had altijd als standaardgrapje de vraag: ‘Ben je uitgeslapen?’ En als mensen dan ja zeiden kwam: ‘Dan kan je je bed verkopen!’ 😉

    Zelf vind ik dromen behoorlijk vermakelijk. Plaatsen of mensen herkennen in een droom is altijd lastig. Lezen in een droom lukt me niet.

  3. Lijkt me een prima droom. Ik zou er tenminste voor tekenen.

Reageer

