Reclame 2.0

Mij werd een kredietkaart toegestuurd, die ik niet had besteld en ook niet wilde hebben. Een heus plastic kaartje, met mijn naam er al op. Ik hoefde alleen nog maar te tekenen en me aan temelden, dan zou het ding worden geactiveerd. Walgelijk; het enig positieve is dat het duidelijk maakt met welke firma je zeker niet in zee wilt.

Een doorbraak in de reclame volgens mij, of zou het in het vaak wat modernere Nederland al langer zo gaan?

Het wachten is nu op een drone voor mijn voordeur die me een paar niet bestelde schoenen bezorgt.

3 reacties

Opgeslagen onder Duitsland, Economie/Wirtschaft

3 Reacties op “Reclame 2.0

  1. Ik weet van het bestaan, maar heb er zelf vrijwel geen ervaring mee. Natuurlijk heb ik Nee-Nee-stickers op de deur, maar dat helpt niet tegen deze geadresseerde reclame. Het is ook de vraag hoe ze aan je adres komen. Kan dat via een bank zijn gegaan waar je een rekening hebt?

    De enige keer die mij bij staat was iets een jaar of 8 terug. Toen kreeg ik een setje ansichtkaarten in de bus van een of ander goed doel, met de vraag of ik daarvoor wilde doneren. Dat vond ik al niet fris en ik bepaal liever zelf mijn doelen. Of ik het teruggestuurd heb weet ik niet. Destijds deed ik dat wel vaak, wat mogelijk de reden is dat ik tegenwoordig alleen nog maar geadresseerde reclame krijg van de KPN, die mijn met wat koperdraatjes heeft aangesloten. Die zijn op dit moment zeer irritant, ook met bellen. Ze denken mij goedkoper internet e.d. te kunnen leveren, maar dat is niet zo. Zeker niet na een half jaar, want dan ga ik via hun het dubbele van nu dokken.

  2. Het kaartje kwam van de ADAC, de Duitse ANWB, maar nog meer zonder wielrijders. Daar ben ik wel lid van, vanwege de wegenwacht.

  3. buurtaal

    Hetzelfde is mij een aantal jaren geleden ook overkomen. Ik weet niet meer of het de ADAC was of een ander bedrijf. In ieder geval heeft de ADAC wel meer van dat soort “geraffineerde” acties (aanbiedingen voor verzekeringen waar je alleen nog maar even je handtekening onder hoeft te zetten …)

Reageer

