Zelfreparatie 2

Wederom een geval van spontane zelfreparatie. Het betrof ditmaal het tablet. Volgens Van Dale is dat ‘een rechthoekige platte koek van chocolade, suiker enz.’, maar bij mij is het een electronisch ding, verwant aan de computer. Ja, ik heb er een, om er af en toe een Nederlands boek op te lezen, wat op de Kindle niet kan, en om soms in een hotelkamer te zien of dit-of-dat ook op maandag geopend is.

Deed het niet meer dus, na twee weken niet te zijn gebruikt. De accu was leeg; allicht. Toen die weer was opgeladen verscheen echter alleen het logo van de firma, maar de software wilde niet starten. Uitzetten kon ik hem ook niet: hij gaf volop licht, al reclame makend voor zijn maker, en ik moest hem gewoon laten liggen tot de batterij weer leeg was. Daarna weer geprobeerd te laden, nu maar half: hetzelfde laken een pak.

Toen volgden de bij mij gebruikelijke drie weken van berusting: weg met dat ding! Tenslotte toch maar de nota erbij gezocht en op weg naar de leverancier. Hij was immers nog zo jong! Maar ziedaar: in de fietsenkelder klonk er ineens een tingeltje van leven in mijn rugzak. Het was het tablet, dat spontaan van start ging. Vervolgens deed hij het weer alsof er niets aan de hand was. De dreiging van terugbrengen was dus genoeg geweest. Blijkbaar had hij zich alleen maar verwaarloosd gevoeld, de pest in gehad en geprobeerd mij te chanteren. Ik heb nu begrepen dat het een van die apparaten is, die het alleen doen als zij af en toe gestreeld worden.

Meent U nu niet dat ik een geweldige bofkont ben of bovennatuurlijke hulp geniet. De meerderheid van mijn apparaten gaat de hele tijd echt kapot, net als bij iedereen. Onlangs nog de koffiemolen.

8 reacties

Opgeslagen onder Computer, Onzin, Persoonlijk, Schrijven

8 Reacties op “Zelfreparatie 2

  1. Of het script was te lang dat de processor dankzij de trage, vaak overbelaste internetverbindingen -vooral van Deutsche Telekom- niet kan verwerken. Dan zegt dat ding, “Bekijk het maar, ik ga een tukkie doen.”

    Een tip: internetverbindingen en Festnetz met behoud van oude telefoonnummers van RWE, of andere electriciteitsbedrijven via de reeds aanwezige electrakabels en/of glasvezelkabels. 50.000 MB. €39,90/mnd.

    Mijn dichtstbijzijnde buren, ook aangewezen op een bovenaards koperen telefoonkabeltje van DT of superslechte ontvangst via straalzenders, 500 meter verderop, zijn zeer tevreden.
    Zodra m’n abonnement bij DT haar einde nadert, schakel ik om.
    http://www.rwe-highspeed.de/

  2. DT is inderdaad teleurstellend. Ik woon in een doodlopende straat: steeds meer internettende bewoners aan hetzelfde lullige kabeltje. Mobiele ontvangst is moeilijk tussen twee heuvels. Zal eens kijken of het Marburgse energiebedrijf ook zoiets aanbiedt.

  3. Bob

    Ik ook!! Mijn airconditioning van de auto deed het gisteren niet meer op de terugweg van Nederland na 5-6 uur onafgebroken draaien. Na verschillende standjes te hebben geprobeerd, ventilatie uitgezet en raam open (geen pretje bij 28 graden en op de snelweg).
    Na een half uur het raampje dichtgedraaid en nog eens geprobeerd en zie daar: de volle lading koude lucht was er weer!

  4. Altijd bereikbaar zijn is voor mij een gruwel.
    Maar een kapot koffiezetapparaat zal ik nooit overleven.

    Thuis geen bereik hebben vind ik weer wel onmogelijk.
    Langer geleden kwamen er alleen piepjes van een sms binnen omdat ik niet bereikbaar was …..

    Tja, het blijft een strijd tussen twee zaken.
    Te veel software voor falende hardware of andersom.
    Of altijd en overal bereik en de uit knop gebruiken voor rust.

    Ik ga vanavond een vuurtje stoken en naar de sterren staren.
    Let niet op mijn onleesbare rooksignalen, die zijn voor mijn liefdeskoningin aan de andere kant van de maan.

    Uitrustende vakantiegroet,

  5. Sterren staren? Dan ben je niet in Amsterdam. Ik maak een buiging voor de koningin.

  6. Hm. Los contactje denk ik dan als niet-romanticus. Volgende keer rammelen.

  7. Emigrant

    Rammelen, schudden, ondersteboven houden, eventueel een schop onder de kont, dat doe ik wel met conventionele apparaten, maar bij electronica durf ik dat niet. Ondertussen gaat het gehannes met apparaten gewoon door. Mijn wasmachine klonk zo schor vanochtend; misschien zal hij niet zo lang meer leven. AEG laat je wél in de steek.

  8. Dat rammelen en schudden doet mijn AEG al jaren. Soms klagen de buren zelfs vanwege het lawaai.
    Stille groet,

Reageer

