Zelfreparatie

Mijn koelkast stond altijd op stand 2 of 3 en deed het prima. Maar in mei jl. wilde hij alleen nog maar koelen op stand 4 en in juni op stand 5. Ik zag het somber in: als het eens echt heet zou worden zou hij er de brui aan geven, want hoger dan 5 zit er niet op. Het is een inbouwkoelkast, en dat in een huurwoning: dat kan alleen maar gezeur en wekenlang warm bier en voedsel met maden opleveren. Maar zie aan, we hebben inmiddels twee hittegolfjes achter de rug en nu doet hij het weer gewoon op stand 3!
Terwijl ingenieurs meestal dingen ontwerpen die na verloop van korte tijd spontaan kapot gaan bestaan er blijkbaar ook apparaten die zich vermannen en besluiten nog even aan te blijven.

6 reacties

Opgeslagen onder Eten en drinken, Onzin, Persoonlijk

6 Reacties op “Zelfreparatie

  1. Eigenlijk horen apparaten natuurlijk niet zelf beslissingen te nemen, maar beter dit dan er gewoon de brui aan geven.

  2. Ook met de laptop, Maar die schakelt zichzelf uit als-ie op het terras teveel warme lucht aanzuigt.

  3. Apparaten hebben een vreemd gevoel voor humor. Doorgaans wachten ze voor de brui op feestdagen of vakantie – wees maar voorzichtig.

  4. @Martin Hillenga: Humor noem je dat? Ik heb in februari 1992 de spontane zelfontbranding van een broodrooster meegemaakt, en dat zonder dat we het ergerden door er boterhammetjes in te schuiven. Sindsdien weet ik dat apparaten ook boosaardig kunnen zijn.

  5. Dat is inderdaad boosaardig. Maar voor een apparaat kan het daarentegen ook geen prettige gedachte zijn dat de eigenaar al vóór ingebruikstelling een verwijderingsbijdrage heeft betaald.

  6. Apparaten houden zich bij mij gedeisd. Ik heb er niet veel, maar die ik heb weten dat ik er plezier in heb om ze te repareren. 😉

Reageer

