Kleine Nederlandse gedachten 1

(Maar wel van een emigrant natuurlijk, die Nederlandse gedachten. U dacht toch niet dat Emigrant alleen maar grote gedachten had?)

Tot voor kort luisterde ik graag naar klassieke muziek op de Nederlandse Radio 4, via de computer. Frisse repertoirekeuze, goed gekozen uitvoeringen. Maar sinds kort is er wel erg veel geouwehoer op.

.

Wat zijn Duitse automobilisten toch overdreven beleefd. Soms stoppen ze als ik uit de supermarkt kom en wil oversteken, op een plaats waar geen zebrapad is. Waarom? Ik sta toch al stil, verlies dus geen energie. Zij wel, en de drie auto’s achter hen ook. Ik vind het niet erg om enkele seconden te wachten tot zij voorbij zijn.

.

wildersgeertAls ik ook even racist mag wezen: minder, minder, minder geblondeerde Indo’s!

.

 

 

 

.

Jong geleerd is oud gedaan:
1. Al die uitgangen aan Duitse woorden, ik weet zo langzamerhand meestal wel welke dat moeten zijn, maar ik betrap me er vaak op dat ik ze maar laat zitten of ermee rotzooi. Of als het menens is: de corrector van mijn teksten merkt het op en verbetert ze. Dat komt omdat ik niet reeds als kind die uitgangen heb geleerd.
2. Duitse kinderen moeten tot hun achtste op de stoep fietsen. Tot hun tiende mogen ze dat. Daarna mogen ze het niet meer. Maar dat krijgen ze nooit meer afgeleerd, vandaar dat veel Duitse volwassenen ook op de stoep fietsen.

 

Een hele generatie Nederlanders heeft vroeger avond aan avond in De Fabeltjeskrant gehoord:

Want dieren zijn precies als mensen,
met dezelfde mensenwensen

Is dat misschien een verklaring voor het bij wijlen bizarre gedrag ten opzichte van dieren in Nederland en de oprichting van de Partij voor de Dieren?

3 reacties

Opgeslagen onder Duitsland, Nederland

3 Reacties op “Kleine Nederlandse gedachten 1

  1. Aan die foto van ‘de heer’ W. in zijn jonge jaren kan je precies zien wat voor type het is, nl. dat van een etterbak die steeds maar weer de sfeer in de klas weet te verzieken, zodat de rest van de klas niet aan leren toekomt. Met die rol had hij destijds bij een klein deel van zijn klasgenoten al succes en daarom is hij erin blijven hangen.

  2. Was er door opvoeding nog iets aan te doen geweest? Op die leeftijd al niet meer, vrees ik.

Reageer

