De wraak der muggen

De muggen hebben me in Thailand niet klein gekregen, maar nu krijg ik er hier thuis nog last van. Er lag nog een mooi wit overhemd met korte mouwen, dat ik in Thailand een keer had gedragen en dat gewassen moest worden. Toen ik het oppakte vond ik het ineens zo vergeeld. Hoe had ik dit ooit aan kunnen trekken? Het had tevoren misschien al heel lang in de kast gehangen; niet op gelet. Wacht, even inweken in water met een scheut bleekwater, dat helpt in zulke gevallen. Maar dat bleek ditmaal erg verkeerd: het hemd kwam eruit met een rode, ja aalbesrode kraag en de onderste rand van de mouwen was ook rood. Pas toen ging mij een licht op. Die vergeling kwam niet door lang hangen, maar was de nawerking van het onsympathieke muggenverjaagmiddel DEET, dat ik allang weer vergeten was. Het rood zat precies op de plekken die met DEET in aanraking waren gekomen. Wie zou dit soort scheikunde kunnen begrijpen? Het hemd kan ik weggooien. Wat zullen ze lachen, die rotmuggen.

3 reacties

Opgeslagen onder Thailand

3 Reacties op “De wraak der muggen

  1. Op een Gronings weblog staat een serie van dit soort gevallen, onder de titel
    Nature strikes back:
    http://www.moorsmagazine.com/onzinbak/naturestrikesback.html

  2. Ik ben maar 2x geterroriseerd door muggen, in een moeras in Indiana en een hotelletje in Avignon. Bij die laatste was ik er niet op voorbereid en dat heeft toen mijn volledige nachtrust gekost. Bij warmte zijn die beesten stukken sneller en wendbaarder en doken ze steeds tussen kieren waar ik ze niet plat kon meppen. Indiana is er berucht voor, overal horren en van top tot teen insmeren.

    Vreemdgenoeg had ik er in Taiwan totaal geen last van en hoorde ik er niemand over. In een tropisch bos trof ik wel zwermen andere veel grotere insecten, maar die hadden geen interesse in m’n bloed.

Reageer

