Regen. Doen

Vandaag is een regendag in Chiang Mai. Dat heeft twee voordelen: ten eerste maak ik dan nog een tropische regenbui mee. Het kletterde lekker, het afdakje van de veranda lekte nogal; kortom, alles zoals het hoort. Ten tweede hoef ik nu dus niets te doen. Mijn taak hier is: niets doen, maar er is toch altijd weer die neiging actief te worden. Vandaag had ik bij voorbeeld een fietstocht willen maken. Niet verstandig; afgelast. Beetje zitten, boekje lezen, computertje kijken. Het zwembad zal niet zo zijn afgekoeld dat ik er straks niet in kan.

Tropische gebieden hebben de naam dat de mensen er lui en passief zijn. Dat kan echter niet kloppen, want dit land is en wordt met grote energie opgebouwd. Wel zijn natuurlijk de scherpe kantjes van de tropen af door de airconditioning die op heel veel plaatsen aanwezig is. Zoals bij ons ’s winters overal kachels branden. Het kan niet op.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Thailand

Reageer

