Geraffineerde propaganda

Hasan Rohani is de president van Iran, die het een stuk beter doet dan de vorige, Ahmedinejad. Maar ook hij is natuurlijk een machtsmens in een dictatuur, een bobo, een hohes Tier, dat zichzelf middels propaganda in scène zet. Alleen doet hij dat zo geraffineerd, met zoveel charme … of wat zeg ik, natuurlijk doet hij het niet zelf. Laten we er maar vanuit gaan dat bijgaande (ondertitelde) clip spontaan door medewerkers in zijn bureau in elkaar is gezet. Ik keek mijn ogen en luisterde mijn oren uit: een stuk aardiger dan Hitler, Stalin of Mussolini, ik ken geen bovenbaas die zich zo vriendelijk en toch indringend weet te verkopen. Alleen Kennedy misschien, die had dat ook: dat charmante en dat gevoel voor media. 

Misschien vindt U het helemaal niet zo geraffineerd, maar U moet natuurlijk bedenken dat men in Iran niet zoveel gewend is, en zeker niet van overheidswege. En passant ziet U ook nog enkele vrouwen zingen, zomaar in hun blote gezicht. Is ook taboe-doorbrekend.

3 reacties

Opgeslagen onder Iran

3 Reacties op “Geraffineerde propaganda

  1. Ojéé, de toorn van Allah plotseling een stuk milder geworden?

  2. Boevenland vol baardmannen met vrouwvijandige gedachten…niks veranderd…

Reageer

