Pensioen 9: weekend

Ruim een jaar ben ik nu gepensioneerd en het went, al heb ik terugvallen, die maar onbesproken moeten blijven. Merkwaardig is nog mijn tijdsindeling.

Ik heb verplichtingen van allerlei aard. Geen werk, maar afspraken of dingen die ik op een bepaald tijdstip wil of moet doen. Die liggen meestal op een van de vijf werkdagen van de week. Als ik een of twee zulke dingen per dag gedaan heb ben ik tevreden, dan kan ik de rest van de dag uitrusten, waar ik tenslotte voor word betaald.

Maar als het weekend nadert voel ik mij nog net zo vrij en opgelucht als vroeger, al doemt er al spoedig weer een maandag op aan de horizon. In het weekend hoef ik niets en wil niemand iets van mij, dus … dan kan ik lekker ongestoord werken!

Het is pas vrijdag, maar vandaag neem ik gewoon een vrije dag. Er ligt nog een artikel dat af moet.

1 reactie

Opgeslagen onder Pensioen, Persoonlijk

Een Reactie op “Pensioen 9: weekend

  1. Dat ken ik, ik heb er ook zeker twee jaar over gedaan voor het week/weekendgevoel een beetje afnam. Niet zo gek ook, je hebt er de afgelopen pakweg zestig jaar naar geleefd, langer eigenlijk nog want je ouders leefden er waarschijnlijk ook al naar en dan gaan de kinderen vanzelf mee.

Reageer

