Zwitserleven

Het bewegingsapparaat wil niet erg meer; ik moet mij langzamerhand instellen op witte hotels aan een mooi meer met een dito boek, of op cruises met een plaid over mijn knieën. Voor het helemaal zover is zijn er nog wat trucs, daaronder een tochtje per trein en dan met de boot terug; prachtig evengoed. Autorijden gaat ook, maar dat doe ik niet graag. En om electrisch te fietsen is Zwitserland de verkeerde bestemming: de accu zou te snel leeg zijn. Mij zou bovendien het auto- en motorverkeer op de paswegen ergeren.  Ik herinner mij vaag, ooit niet-electrisch langs de Brienzer See gefietst te hebben.

Waarom Zwitserland fotograferen, hoewel dat al tien miljoen keer gedaan is en ik, let’s face it, geen zeer begenadigd fotograaf ben? Ach, gewoon om de herinneringen later wat op gang te helpen. In het internet is het minder hinderlijk dan dia-avonden, en minder lelijk dan houten souvenirs die in de gang hangen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Zwitserland

Reageer

