Vakantiedroomspul

Ergens in de Alpen van Graubünden kreeg ik een droom, die op efficiënte wijze twee van mijn steeds terugkomende onderwerpen combineerde.

Bij mijn afwezigheid was X. in mijn woning binnengedrongen en had ongevraagd mijn oude bank vervangen door twee stoelen. Dat is inderdaad van jongs af aan nachtmerriestof voor mij; zie bij voorbeeld hier (Duits). Al is die bank nodig aan vervanging toe en al waren die stoelen niet slecht.

De tweede helft van de droom ging weer eens over een intelligente hond. Een tijd geleden had ik gedroomd dat ik enkele dagen op reis was gegaan zonder eten, drinken en gezelschap voor mijn hond te regelen. Nu was ik langer op reis gegaan, en ik had niet alleen een hond, maar ook een kat thuis achtergelaten. Maar ziedaar: de hond was slim genoeg geweest om in mijn woning voedsel en water te vinden voor zowel hemzelf als de kat. Het was wel geen dierenvoedsel, maar voldoende voor hen allebei om op te overleven. (Hoe ze reageerden bij mijn thuiskomst kwam in de droom niet aan de orde.)

4 reacties

Opgeslagen onder Dieren, Dromen, Zwitserland

4 Reacties op “Vakantiedroomspul

  1. Eigenlijk waren dat twee dromen na elkaar, pas als de hond zich met je inrichting gaat bemoeien worden je dromen echt efficiënt.

  2. Je hebt gelijk. Dat zal dan volgend jaar wel komen. Maar het was toch praktisch, deze twee dromen achter elkaar. Zo was ik er voor de rest van de vakantie vanaf.

  3. Bob

    Wij hebben een half jaar geleden de bank vervangen door twee luie stoelen.

    Veel beter.

  4. Ik wacht nog maar even met die dingen; ooit zal ik wel gaan verhuizen.

Reageer

