Niet af

Nu was er weer eens die droom, dat ik het boek CetIdelaTm niet af had, en dat de voltooiing ervan een hopeloze zaak leek. Zelfs mijn chef, hoewel hij formeel niets met dit werk te maken had, bemoeide zich ermee. Hij glimlachte wel mild, maar dat maakte de zaak niet beter.

In werkelijkheid staat dit boek sinds 1988 gedrukt en wel in de kast. Het opduiken van deze droom is nog vreemder, omdat ik gisteren juist een bijdrage voor mijn bloek op twee, drie zinnen na heb voltooid, waar ik lang tegenaan heb zitten hikken. Ik zal hem vandaag in het net zetten.

2 reacties

Opgeslagen onder Bildung und Uni, Dromen, Persoonlijk, Schrijven

2 Reacties op “Niet af

  1. Een dergelijke droom had ik wel eens over mijn afstuderen, begin jaren tachtig . Dan bleek ik nog niet klaar, terwijl die bul in wel degelijk aan me uitgereikt is. Droom moet inderdaad samenhangen met deadlines.

  2. Bob

    Ik kan de droom wel voor je verklaren, maar daar geloof je toch niet in, dus laat ik het maar.

Reageer

