Oud modern (West-Duitsland)

11 reacties

2 juli 2013 · 21:44

11 Reacties op “Oud modern (West-Duitsland)

  1. Parkeergarage eronder? Zou me niets verbazen.

  2. Nee, die waren er toen nog niet, en zeker niet in dorpen.

  3. Er is flink wat van deze meuk in Duitsland te vinden tussen Saarland en Schlesswig-Holstein. Trouwens ook in Wallonië en de Elzas. In Beieren en Baden-Württemberg is het beduidend minder. Die houden er een andere ontwerptraditie op na. Oostelijk Duitsland is ook anders, maar zeker niet beter. Volgens mij is dit de invloed van de Duitse badkamerarchitecten uit de 60’er jaren. 🙂

  4. Jammer dat Bob niet meer blogt; die had mooi eens wat Oost-Duits schoon kunnen publiceren.

  5. Bob

    Komt naar die neuen Bundesländer! Dan kun je het zelf aanschouwen.

  6. @Bob: Had dat Dorfgemeinschaftshaus zo ook in de DDR gebouwd kunnen zijn?

  7. Bob

    Van het Dorfgemeinschaftshaus zie ik alleen de afbeelding op de muur en een raam. Zulke communistische propaganda-afbeeldingen zijn in het Oosten bij mijn weten niet meer te vinden.

  8. Die propaganda-afbeelding communistisch? Volgens mij is de beeldtaal verwant met die van de Nazi’s; maar goed, dat is toch allemaal één soep. Ik had er even niet aan gedacht dat zulke dingen in de DDR allemaal overgeschilderd zijn. Het zijn toch wel aardige ‘monumenten’ om te bewaren, voor de geschiedschrijving. Dat vond ik trouwens ook van het Palast der Republik in Berlijn. En van het ongemeen lelijke toeristenhotel in Oberhof.

  9. Bob

    Was machst du jetzt eigentlich so den ganzen Tag? Nur mal so.

  10. Ich war gerade einige Tage in Holland. Sonst sitze ich zu Hause und schreibe oder studiere was, mache einen Fahrradtour, besuche oder bekoche Freunde, lese auf dem Balkon, so Sachen. Never a dull moment.

Reageer

