Volkstelling

De gegevens van de Duitse volkstelling van 2011 zijn beschikbaar. Er blijken 1,5 miljoen mensen minder in Duitsland te wonen dan verwacht. Dat betekent, als ik het goed begrijp, een onmiddellijke verhoging van het Bruto Nationaal Product per hoofd van de bevolking.
Bovendien blijken er 1,1 miljoen minder buitenlanders in Duitsland te wonen dan verwacht. Er hoeft dus ook lang niet zo veel gehaat te worden.
Marburg blijkt 9.000 inwoners minder te hebben dan gedacht; dat is 10% minder. Dat zijn waarschijnlijk studenten. Die schrijven zich hier niet in, of hoogstens voor een ‘zweiter Wohnsitz’, en die telt niet voor de officiële cijfers. Of ze schrijven zich niet uit als ze weer weggaan. Minder geld van het rijk dus voor de stad, de gaten in de weg zullen nooit meer worden gerepareerd en de burgemeester moet kleinere sigaartjes gaan roken.

6 reacties

Opgeslagen onder Duitsland

6 Reacties op “Volkstelling

  1. Haat is nooit goed. Niet van de ene, maar zeker ook niet van de andere kant. Als het gaat om die cijfers zou het ook zo maar kunnen zijn dat er ruim 1,5 miljoen mensen illegaal verblijven in Duitsland die men nu niet kent in de overheidsgegevens. Dan is niet te vermijden dat het probleem nog groter is dan gedacht…

  2. Welk probleem, Leo? De zon schijnt; zet je paraplu vast op.

  3. Haha emigrant, leuk afgeserveerd.

  4. Die Emigrant…..Haha! Ik zou me wentelen in het idee dat die Duitse overheid het bij het verkeerde eind heeft. Natuurlijk zijn er geen vreemdelingen daar, ook niet in Nederland. In ieder geval lijkt mij wijzen op de conclusies van die zelfde Duitse overheid op dit punt overbodig. Ik zou me verder vermaken in eigen kring Emigrant. Ik zal je niet meer lastigvallen. Doe je trouwens omgekeerd ook niet. Veel plezier met je islamstudies….het was me een genoegen af en toe even een weerwoordje neer te zetten hier…

  5. Bemerk ik hier een vlagmomentje? 🙂

  6. Naschrift 24.10.2015: Inmiddels is er een krappe miljoen buitenlanders bijgekomen, dus het aantal inwoners is weer bijna als vanouds.

Reageer

