Sisser twee

Weer een zwerfkei weggehaald in het ziekenhuis; afgelopen met sisser nummer twee. Binnen afzienbare tijd zal er een heel lichaamsdeel worden verwijderd; op de langere duur nog een ander. In plaats daarvan, zo stel ik mij voor, komt Oud-Egyptische mummiebalsem, zodat ik geleidelijk word voorbereid voor de onsterfelijkheid. Ontdaan van kilo’s en lichamelijke verlangens zal ik voortleven als zuivere, stralende geest in een perkamenten huid. Misschien moet ik er maar een passende das bij kopen.
Of ik dan nog in het koor kan zingen?

9 reacties

Opgeslagen onder Onzin, Persoonlijk

9 Reacties op “Sisser twee

  1. Jeetje, dat klinkt niet erg goed. En dat nu net terwijl je eigenlijk lekker van je pensioen kon gaan genieten. Heel veel sterkte!

  2. Dankjewel Alex. Het lichaam zal gedacht hebben: nu heb ik eindelijk eens tijd voor zoiets. Ben wel blij dat ik nog even op vakantie was in IJsland.

  3. Trijntje

    Ook van mijn kant: sterkte!

  4. Tjee. Goed dat het sissers zijn, telkens. Misschien een goed idee om het elk jaar te vieren, net als Samuel Pepys met zijn steen: http://www.pepysdiary.com/archive/1660/03/26/index.php

  5. Ha ha ha, Irene, wat een prachtige passage! En wat een niveau, overigens, in de reacties.

  6. Mogelijk gaat het om hetzelfde puin waar ik wat gruis van heb. Moet eerdaags maar weer eens laten scannen om te zien of dat toe of afgenomen is. Echte lichamelijke klachten heb ik nog niet. Bij mijn oudere zus is een ‘onnodig’ orgaan verwijderd, maar ik ben er nog steeds niet uit of dat nu wel zo’n goede oplossing was/is gezien haar huidige problemen.

    Mijn vader had kleine ‘steentjes’ onder in zijn blaas, waar geen steen in zat en die vrijwel niet op scans en röntgenfoto’s te zien waren. Hij verging wel van de pijn bij het zitten en lopen. In regionale ziekenhuis 10x geopereerd, waarbij ook zenuwen zijn weggehaald waardoor ie de pijn niet meer zou voelen. Hielp allemaal niets. Later is hij via het AMC bij een hobbiënde huisarts in Den Helder gekomen die optische warmtefoto’s maakte. Rond een ontsteking is een lichte temperatuursverhoging zichtbaar. Toen groeven ze de steentjes zo op en bleken ze de grootte van een pinda te hebben met zeer scherpe stekels. Jammer dat deze methode zo laat is toegepast en hij uiteindelijk meer last had van alle operatielittekens in en rond zijn blaas en liezen.

    Ik hoop dat het bij jou wat gunstiger gaat. Dan kan dat ommetje via Frankfurt wel eens zeer gunstig zijn geweest.

  7. Als ik dit lees huiver ik oprecht. Weghalen van dat wat lichamelijke verlangens opwekt en meezingen in een koor. Mijn hemel….ik wens je oprecht alle sterkte en ik zal een kaarsje voor je branden bij buddha…

  8. Tham

    Kilo’s??? Gaan ze kilo’s weg halen dan? Heb je zoveel lichamelijke verlangens Emi? k Snap er denk ik geen bal van wat je nu vertelt maar dat je sterkte nodig hebt is wel zeker. Bij deze dus ..!

  9. Ha Tham! Nee, die kilo’s vallen er helemaal vanzelf af. Geen eetlust sinds een dag of tien. En die andere verlangens, ach, ik word oud he. Dank voor de goede wensen.

Reageer

