Vriend weg

C., mijn beste vriend in Duitsland, heeft een baan in België gevonden en zal dus binnenkort verhuizen. Onze vriendschap is zo hecht dat ik echt blij kan zijn voor hem, want zijn loopbaan zat een beetje in het slop. Maar ik zal hem natuurlijk ook missen; Duitsland wordt weer een stukje leger. Al te verdrietig ben ik toch niet; waarschijnlijk omdat ik al afgestompt was door het gaan en komen van vele mensen in de laatste jaren. Duitsland is een middelgroot land, en als mensen gaan verhuizen is het vaak naar uren verderop. Natuurlijk blijf je vrienden, maar je ziet elkaar minder en het contact verwatert. Dat was in Nederland anders: vrijwel alle mensen die ik kende woonden in de Randstad en iedereen bleef elkaar na een verhuizing gewoon bezoeken. Daarom zijn de wegen en de treinen daar ook zo vol.

Vrienden en vriendinnen van de echt goede soort heb ik in: Leiden, Amsterdam, Den Haag, Haarlem, ergens bij Verviers (binnenkort dus), Mainz, Frankfurt, Marburg, Regensburg, Keulen, Homburg/Saar, Münster, Stockholm, Londen, Athene. Lastig verjaardagen vieren; dat doe ik dus ook maar niet.

3 reacties

Opgeslagen onder Europa, Persoonlijk

3 Reacties op “Vriend weg

  1. Sterkte!
    Vrienden verliezen is nooit leuk.
    Maar afstand hoeft een vriendschap niet in de weg te zitten.
    Vriendelijke groet

  2. Ja zo gaat dat. Maar België is ook heel leuk, kom toch maar eens rondkijken, kan helemaal geen kwaad.

  3. Echte vrienden blijf je opzoeken. Die van ons zitten toch niet echt om ons heen. We moeten er flink voor rijden vaak. Hebben we er uiteraard graag voor over en zij voor ons….dat sterkt het gevoel…

Reageer

