Doodlopende woningen

7 reacties

Opgeslagen onder Deutschland, Duitsland, Marburg

7 Reacties op “Doodlopende woningen

  1. Tja, doet wel uitsluitend Duits aan ja, vooral dat één appartement brede flatblok.

  2. Is alles Duits ja. Het middelste gebouwtje is een stapelplaats voor studenten, net opgetrokken hier in Marburg op 15 meter afstand van de drukke spoorbaan. Ik denk dat er twaalf in kunnen; bij gebruik van stapelbedden zelfs 24. Let op het vrolijk bedoelde groen. Rechts een kunstwerk van Franz Kunert, Mit Balkon genaamd. De foto links heb ik zo maar ergens in Thüringen gemaakt.

  3. Het erge is dat je dit overal in Duitsland tegen kan komen. Ooit zo’n lelijk betonnen flatgebouw met vrijwel geen ramen in Burg op Fehmarn gezien. Alle ruimte en dan toch zo maf bouwen en natuurlijk verweert het.

    Vlaanderen is overigens nog erger. Die zetten rijtjeshuizen neer die geen deel uitmaken van een rijtje, met vervolgens van die lelijke ijzeren rolluiken die bijna altijd dicht zijn.

  4. Bob

    Het is dat je het zegt, maar ik had niet door dat die rechter foto een kunstwerk is. Pas nadat ik de website opgezocht heb en de beschrijving gelezen heb, zie ik dat de balkons geen toegang hebben, en dat de balkondeuren nergens naar toe leiden.

  5. Bob

    Ein gravierender, fast krimineller Mangel an Schönheitsbewusstsein stellst du hier an den Pranger. Es tut weh an den Augen und schmerzt die Seele. Wie weit haben wir uns von Gott entfernt????

  6. Ha ha, de kunstenaar heeft zijn doel bereikt! En ik ook.
    Die verwijdering van God begon volgens mij al na de voltooiing van de eerste Gereformeerde kerk, van de Pijp, en van de steenklomp van de Nederlandsche Handelmaatschappij in de Vijzelstraat, die nu geheel terecht verzakt.

  7. Gelukkig kent met ook vakwerkhuisjes in het land der Germanen, die maken veel goed…

Reageer

