Platgehuldigd

Wat word je moe van zo’n huldiging. Moest nog in allerijl een nieuw overhemd kopen, omdat de oude niet meer dicht konden. Maar het was een rijke dag; erg goed voor het ego.

Gisteren uitgeslapen en geluierd. Gelukkig regende het, zodat ik lekker met een goede vriendin, die nog wat na was gebleven, thuis bij de haard kon blijven zitten. Zij kookte, dat was heel rustgevend en lekker. Vandaag regent het niet zo, maar het is wel erg koud. Beetje krantje lezen en CD luisteren dan maar. Morgen weer werken.

De volgende huldiging zal zijn als ik honderd word. Dan komt de burgemeester. En een journalist van de Oberhessische Presse, die zal vragen hoe ik zo oud geworden ben en of ik het nog eens over zou willen doen. Ik zal maar een lichte dementie voorwenden om dat soort onzinvragen niet te hoeven beantwoorden.

4 reacties

Opgeslagen onder Persoonlijk, Universiteit

4 Reacties op “Platgehuldigd

  1. Hoezo, dat is toch juist reuze interessant. Kun je ze niet nu alvast beanwoorden? Ik ben erg benieuwd.

  2. Wablief? Mijn naam is haas. Zuster!! Taa taa taaa…

  3. Dit probleem heb ik vakkundig om zeep geholpen door 4x zelf ontslag te nemen. Dan halen ze het niet in hun hoofd om aan een huldiging te beginnen. 🙂 Een jaar terug was ik bij iemand die wel zoiets onderging door 25 dienstjaren. Een zeer leuke en aparte collega waar ik 15 dienstjaren mee heb samengewerkt. Op zijn uitnodiging toch maar ingegaan. Kreeg ik potdorie ook nog allemaal lof over me uitgestort terwijl ik er al 12 jaar niet meer kom. Best leuk, maar ik kan er slecht tegen en mee omgaan.

  4. Wie in het commerciele en dienstverlenende bedrijfsleven zijn brood verdiende of nog verdient, krijgt maar hoogst zelden een soortgelijk feestje over zich uitgestort. Nu moet ik als ik het op mijzelf betrek ook wel meteen erkennen dat ik het meestal niet veel langer dan 10-12 jaar uithield per bedrijf. Dan zat mijn taak als ‘bouwer”er op en werd het tijd voor een nieuwe klus. Ook nog gehopt tussen diverse branches, dan ben je voor de vorige al snel een overloper of bijzondere vogel. Het leverde me veel kennis en ervaring en die heb ik de afgelopen tien jaren in zelfstandigheid goed kunnen gebruiken. Officieel eindigt het werkzame leven volgend jaar. Maar ik ga gewoon door, het zelfstandigenbestaan biedt voldoende bevrediging. Schrijven aan boeken zoals nu het geval is levert me al genoeg credits en dan blijkt het handig dat ik in mijn vorige carrieres goed heb opgelet. Toch wens ik jou een mooi en gewaardeerd afscheid en een prachtige periode daarna. Met veel publikaties, de nodige waardering en veel plezier…

Reageer

