Paasdroom

Eindelijk weer eens een droompje gehad, en zo passend bij het seizoen.
Ik had zes eieren gekocht, in zo’n grijs kartonnen geval. Thuisgekomen merkte ik dat er één ei kapot was. Geen wonder, het was heel wat groter dan de andere, al bijna een ganzenei (voorheen: ganzeëi). De verpakker had het toch in het te kleine kartonnetje gedrukt en daarbij was het kapot gegaan.

Wat wil de dichter hiermee zeggen? Niets, wil ik hopen; het is een zinloze droom. Zin was er al zo veel in mijn leven.

9 reacties

Opgeslagen onder Dromen, Ei, Onzin

9 Reacties op “Paasdroom

  1. Wellicht een syndroom dat je niet boven de middelmaat mag uitstijgen? Dat een zesje voor de meeste mensen al een goede score is en dat hij of zij die streeft naar het achtje altijd moet rekenen op een zodanige behandeling dat er schade ontstaat aan lijf en leden? Zoiets?

  2. Wie weet. Maar ik woon in het buitenland, dus ik mag best.

  3. Gelukkig maar. Dromen zijn een aaneenschakeling van totale onzin, ik word zo moe van mensen die daar dan ook nog weer zin in willen zien.

  4. Irene, ik zie hier wel wat in: een parabel voor het feit dat de perfectie niet bestaat.

  5. De laatste dagen droom ik ook weer meer of kan ik er meer van onthouden. Zal dat door het snel lengen van de dagen komen?

    Een paar dagen voordat je je vorige bericht schreef had ik een zeer vreemde droom, waar ik nu al dagmerries van krijg als ik er aan terugdenk. Die droom zelf ervoer ik niet als een nachtmerrie. Daarin werd mijn hoofd in een rap tempo week door een ziekte. Ik duwde er zo gaten in met mijn vingers. En ik berustte er in dat het over was en raakte niet in paniek.

    Nu maar hopen dat niemand die droom gaat uitleggen, want daar heb ik geen behoefte aan. 🙂

  6. @Ximaar: Maar die droom herinnert wel sterk aan de ziekte van Creutzfeldt-Jakob, waarover mijn vorige blogje handelde.

  7. Die bedoelde ik met ‘vorige bericht’. Ik droom overigens nooit direct over iets. Pas een jaar of 10 nadat ik begon te werken in staalfabrieken heb ik daar een keer over gedroomd. Onbegrijpelijk als je bedenkt hoe eng ik die fabrieken vond met mijn hoogtevrees.

  8. Bob

    Ik heb gedroomd dat ik nog maar heel weinig haar had, zo’n paar lelijke dunne vlaslokken. Dat heeft ook helemaal niets te betekenen.

    (Dat grote ei ben je zelf, het doosje is Duitsland, want daar pas je niet in.)

  9. @Bob: Zo, nu begrijp ik waarom jij laatst je hoed helemaal niet afzette! Dat had natuurlijk niets te betekenen.

Reageer

