Halfspoor 1

Mijn indruk dat van alle treinreizen in Duitsland de helft niet gaat zoals gewenst is weer bevestigd.
Heenreis naar Nederland: alles prima.
Terugreis uit Nederland: ICE moest in Oberhausen vervangen worden door ander exemplaar. Zit je net lekker en dan zoiets. Aansluitende IC naar Marburg was ondanks vertraging nog te halen geweest, maar reed niet wegens zwaar weer. De Regionalexpress een half uur later was daarom erg vol en oncomfortabel. Vertraging bij aankomst een half uur. Hätte schlimmer kommen können.

Zie nu ook Halfspoor 2

5 reacties

Opgeslagen onder Duitsland, Trein&tram

5 Reacties op “Halfspoor 1

  1. Trijntje

    Dat valt dan alleszins mee; ik heb maar heel weinig ervaring met de trein in Duitsland, voornamelijk de trein van Amsterdam naar Berlijn.
    Op zo’n afstand houd je rekening met vertragingen, toch kan ik me geen ernstige vertragingen herinneren.
    Mijn dochter, die enkele korte perioden in Duitsland heeft gewoond (Marburg, Göttingen en Berlijn) heeft daar weinig met de trein gereisd.
    Ik herinner me vooral van haar dat de treinen in de sneeuwwinter 2009-2010 net als in Nederland veel problemen hadden, en dat de informatie, ook net als in Nederland, slecht was; en dat de trams in Berlijn de sneeuw ook niet aankonden.

  2. De keren dat ik in de trein zit zijn op de vingers van een hand te tellen. Jaarlijks zal het vier of vijf keer zijn in totaal. Maar als ik dan een keer in zo’n stalen rups stap is er altijd wel iets. Vertraging, omleiding, ineens een ander perron, wat ook. Op een dergelijke afstand is een half uurtje vertraging niet eens zo gek. Dat halen wij al op een enkel traject soms. Maar het blijft avontuurlijk….

  3. Bob

    Schoondochter reisde gisteren met de trein van Erfurt naar Marburg. Dat is normaalgesproken al een slechte verbinding van vier(!) uur voor ruim 200 km. Nu was er een boom op de rails gevallen. Het opruimen kostte nog eens twee uur.

    Als alternatief is er de Mitfahrzentrale. Een soort georganiseerd liften waarbij de lifter een bijdrage aan de bestuurder betaalt van ongeveer 5 euro / 100 km. Wordt veel door studenten gebruikt.

  4. Dat zal diezelfde boom geweest zijn.

  5. Ja DB is ook niet alles…. Neem dan ons lokale lijntje: privébedrijfje, medewerkers hebben nog hart voor de zaak. Altijd op tijd, staken nooit, en met de extreme sneeuwval afgelopen winter was de Oberpfalzbahn de eerste in Duitsland die meteen weer/nog reed.

    Pepijn heeft overigens goede ervaringen met de Mitfahrzentrale (meestal rijdt hij, en lift er iemand mee).

Reageer

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s