Eigen schuld, geen bult

Nee, het was niet de schuld van de vangrail dat de zijkant van mijn auto zo beschadigd werd. Die vangrail deed wat hij moest doen: vangen. En zoveel herrie maken dat ik meteen weer bij de les was. Het was mijn eigen schuld. Een ogenblik van onachtzaamheid. Dat was schrikken, maar daar blijft het dan ook bij. De aanzienlijke schade wordt, op een eigen risicobijdrage na, door de verzekering betaald. Ik begrijp het niet goed: het was toch mijn schuld? In wat voor wereld leven wij?
De reparatieman meende dat ik er nu geen lange afstanden mee moest rijden. Dus vrijdag ga ik dan maar met de trein naar de arabistenreünie in Nederland. Is ook wel weer eens gek.

5 reacties

Opgeslagen onder Auto, Persoonlijk

5 Reacties op “Eigen schuld, geen bult

  1. Bob

    Tja, op zo een hoge leeftijd moet je voorzichtiger worden met autorijden. Misschien moet je een rijvaardigheidstest doen om te testen of je er nog wel geschikt voor bent 😉

    Met de trein is echt aan te bevelen, vooral als je alleen reist. Op tijd je kaartje online kopen voor het Spartarif, dat scheelt een hoop geld. Vorige week was ik met de trein naar Berlijn, het was uit de kunst. Alles precies op tijd, en veel comfortabeler (en goedkoper) dan met de auto.

  2. De frase over het niet ermee rijden op langere afstanden is mij volkomen vreemd. Waarom is dat dan? Is hij nog niet gerepareerd, of is de lak nog niet droog??

  3. @Bob: Voor die rijtest is het over tien jaar nog vroeg genoeg.
    Hoe prettig de trein is hangt erg van je woonplaats af. In Frankfort heb ik het systeem met plezier gebruikt, maar hier is het moeizaam. Morgen reis ik volgens het spoorboekje in zes uur van hier naar Leiden. Zien wat ervan terecht komt.
    Behalve de vertragingen betreur ik vooral de toegenomen onbewoonbaarheid van treinen. Telefoons, lawaaiapparaten, slechte manieren, lelijke benen. En nergens dempende kussens of houtwerk of aparte coupé’s.

    @Leo: Hij is nog niet gerepareerd; dat gebeurt maandag. De vakman constateerde dat de band ook contact gehad had en wil kijken of met wiel en as alles nog in orde is. Hier in de stad maak ik wel boodschappenritjes.

  4. Bob

    Je kunt bij online kaartjes een Platzreservierung kopen voor 2,50 en daarbij kun je o.a. aangeven of je in een Ruhewagen wilt zitten. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik laatst zo een Ruhe-Abteil heb gezien en die was erg klein in verhouding tot de rest van de trein; misschien 10 plaatsen.

  5. Aha, dan snap ik het…….Goede reis dan maar, een ICE is wel zo comfortabel…

Reageer

