Dubbelgangers

Af en toe zie ik iemand die eigenlijk ík ben. Of was, in jongere jaren. Het betreft dubbelgangers van me, die ineens ergens opduiken. Vanavond zag ik er weer een, in een bijeenkomst in een grote zaal waar ik op televisie even langs zapte. Daar zit ik! Potdorie, het bleek minister van milieu Röttgers te zijn! Anders ben ik hem helemaal niet, maar nu, bij een bepaalde belichting en een bepaalde zitpositie, was de gelijkenis treffend. Ik ben er helemaal niet blij mee. Hoewel het nog erger had kunnen zijn: als ik Pofalla geweest was bij voorbeeld.

Ik mag geen van mijn dubbelgangers. Mag ik mezelf ook niet? Zou heel goed kunnen.

 

[Geredde reactie:]

Leo     02/06/2011 08:28:55 PM
Toen ik nog krullen had en een al wat omhoog kruipend voorhoofd qua begroeiing werd me wel eens aangegeven dat Joop v.d. Ende mijn dubbelganger was, of beter, ik de zijne. Als nu ook het bijbehorende kapitaal (voor 10% doe ik het ook) zou mogen benutten kwam het wel goed met me. Voor de rest ben ik zooooo uniek dat er geen dubbelgangers bestaan….

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Persoonlijk

Reageer

