Opdringerig

In maart gaan we een weekje naar het Duitse waddeneiland Sylt, een vriend, een vriendin en ik. Toen een kennis van die vriend daar lucht van kreeg schijnt zij te hebben uitgeroepen: O, dan kom ik ook! en inderdaad, nu heeft ze ook een treinkaartje geboekt en een kamer in hetzelfde pension. Ze gaat niet met ons mee, nee ze komt ook. Maar intussen zitten we dan wel met haar in de trein en in dat pension, dat verder misschien tamelijk leeg is in het voorseizoen. Het bevalt me niks, ik mag die vrouw niet.

1 reactie

Opgeslagen onder Persoonlijk, Trein&tram

Een Reactie op “Opdringerig

  1. (Geredde reacties:)

    Leo 01/28/2011 10:20:11 AM
    En er ontstaat oorlog als je aangeeft niet gediend te zijn van haar aanwezigheid???
    —–
    emigrant 01/28/2011 10:23:02 AM
    Weet ik niet, zo goed ken ik haar helemaal niet. Het is alleen een instinctieve afkeer.
    —–
    Bob 01/28/2011 12:17:44 PM
    Oh, mijn vriendin heeft ook al zo’n ingewikkeld probleem met een groepsvakantie. De partner van een vriendin heeft haar zover weten te krijgen dat ze niet meer meegaan met de groepsvakantie. Omdat hij zelf niet zo perfect in de groep past, en ook omdat hij nogal overheerserig is. Nu probeert mijn vriendin haar vriendin zover te krijgen dat ze alleen mee gaat. (zelf gaat ze ook alleen, ik kan niet mee.)
    —–
    Tham 01/28/2011 01:35:02 PM
    Volledig negeren Emigrant. Dat helpt. Doe alsof ze lucht is. Dan gaat het vanzelf over en zoekt ze andere contacten.

    Eindelijk kan ik hier mijn overweging dan kwijt, ik wilde er geen blogje aan wijden.
    Ik wil namelijk heel graag een keer vliegen. (manlief krijg je niet in een vliegtuig).
    Ook wil ik al jaren met een groepsvakantie mee (manlief krijg ik zover niet; die houdt niet van groepen) Ook lijkt mij een zonvakantie heerlijk (manlief houd niet van de zon).
    Nu heb ik een reis voor singles met alleen mensen van rond mijn leeftijd ontdekt die in de meivakantie naar Kreta gaat.
    Er is een chat ingesteld om met elkaar te overleggen en telkens als ik er lees denk ik waawwwww wat zou ik graag mee gaan.
    Vanmorgen weer met manlief erover gehad en die vindt het gek als ik alleen op vakantie ga. Hij laat me zelf beslissen maar dat voelt nu niet lekker aan. (Ik moet er ook zelf voor sparen maar dat vind ik logisch en dat lukt me wel)
    Wat vinden jullie? Kan ik het maken om gezin gewoon een weekje achter me te laten en een keer zelf doen wat ik graag zou willen? Zouden jullie het een probleem vinden als je vrouw er zo over dacht?
    —–
    Tham 01/28/2011 01:39:59 PM
    Emigrant.. die vrouw komt kennelijk voor die vriend.. Hoe vind hij dat ze zo reageerde?
    En ik denk dat je het beste van al eerlijk moet zijn tegen haar, want het zal anders jou vakantie verpesten als je haar niet mag.Of probeer van een andere kant te bekijken… er zijn vast ook positive dingen in haar te ontdekken.
    Denk je dat dat niet lukt… dan open kaart spelen. Dan weet ieder waar hij aan toe is en kan het genieten zonder haar beginnen … toch?
    —–
    Bob 01/28/2011 03:13:35 PM
    Tham, hoe ik daar over denk lijkt me duidelijk. Het is gezond voor de jezelf en ook voor de relatie om dingen alleen te doen en af en toe alleen op vakantie te gaan. Ik ga geregeld alleen met mijn zoon op vakantie. Meestal is de relatie een stuk leuker als je elkaar een paar dagen niet gezien hebt.
    —–
    trijntje 01/28/2011 06:47:17 PM
    @Tham, ik vind dat het gewoon moet kunnen, met die reis meegaan.
    Zelf woon ik alleen; en ik ga alleen met groepsvakanties mee.
    Ik heb wel meegemaakt dat er een man, of een vrouw, was, die alleen met zo’n reis meeging terwijl de partner thuis was; omdat die bijvoorbeeld helemaal niet van vakanties houdt.
    Mijn schoonzoon gaat met zijn vrienden op supersportieve vakanties, van een soort waarvan mijn dochter niet houdt. Zij vindt dat prima; als ze samen op vakantie gaan doen ze andere dingen. En zij doet dan weer meidendingen met haar vriendinnen. (Ze is 22, dus nog jong genoeg voor meidendingen).
    Ik vind dat een gezonde manier van doen, en het getuigt van onderling vertrouwen, waarbij je je partner zijn/haar eigenheid gunt.
    —–
    Leo 01/28/2011 07:52:19 PM
    @Tham – Ik zou afreizen naar het vakantieadres van Emigrant, volgens mij kan hij jou best velen hoor…
    —–
    emigrant 01/28/2011 10:56:07 PM
    @Thamara: Natuurlijk moet jij na zo lange tijd van zorgzaamheid een week alleen op reis kunnen. Dat is goed voor je (en indirect dus ook voor je gezin, maar daaraan hoef je nu even niet te denken). Als je man niet kan koken, dan zet je maar wat lekkere gerechten voor hem in de vriezer die hij kan ontdooien. Ga, en geniet zonder schuldgevoel!
    Op mijn vakantieadres in Sylt, zoals Leo voorstelt, ben je ook van harte welkom, maar ik wed dat je liever naar de zon op Kreta vliegt.
    —–
    emigrant 01/28/2011 10:59:25 PM
    @Thamara: Nee ik geloof niet dat die vrouw voor die vriend komt. Ze is net arbeidsongeschikt verklaard en voelt zich nu erg radeloos thuis denk ik.
    Hoe mijn vriend erover denkt hoor ik zondag, als ik hem weer zie. Eigenlijk was het zijn taak geweest om haar af te houden. Maar zij heeft ook hem voor een voldongen feit gesteld.
    —–
    Xiwel 01/29/2011 10:35:07 PM
    Ik geloof dat ik een waterdicht systeem heb om zo’n situatie te voorkomen. Dwz nog niemand heeft ooit de moeite genomen om me ook maar 1 dag achterna te reizen. En als ze weten waar ik de volgende dag zal slapen, dan weten ze echt veel meer dan ik en heb ik er flink bewondering voor. 🙂

    O ja, en sterkte!
    —–
    emigrant 29/2011 11:31:58 PM
    Ha ha, dank je Xiwel!
    Die vrouw heeft me nu al geld gekost. Ze had hinderlijk geparkeerd, op iemands anders’ gereserveerde parkeerplek. Deze belde de politie, die haar een bon gaf. Mijn auto stond tien meter verder, niet hinderlijk maar wel verboden geparkeerd. Toen kreeg ik ook een bon. In die afgelegen straat komt de politie anders nooit.

Reageer

