Lopen met mijn hond

In de droom had ik weer een hond. Vraag me niet welk ras of welke kleur: zo concreet werd de droom niet. Maar een hond was het, en praten kon hij vanzelfsprekend. Ik woonde ergens buiten en hij vond het heerlijk in de grote tuin heen en weer te rennen en met mij te spelen. Tot twee uur had ik tijd om met hem te gaan lopen, maar eenmaal onderweg besloot ik mijn afspraak maar te laten zitten en zo lang weg te blijven als we allebei wilden. Het beviel ons zo goed met elkaar, en dat het regende gaf helemaal niets. Ik had hem eerst aangelijnd gehad, maar dat was bij dit dier helemaal niet nodig. We voerden een lang gesprek, waarover weet ik niet meer, maar ik was verbaasd over zijn ontwikkelingsniveau. Frans kende hij niet, maar van filosofie wist hij bij voorbeeld heel wat meer dan ik. Bij verrassing kwamen we bij een winkelcentrum achter het dorp, waar ik nog nooit was geweest. Trots liep ik er met hem doorheen. Sommige dingen had hij nog nooit gezien, bij de kaaswinkel en de sigarenwinkel moest hem worden uitgelegd wat dat was.

(Kaaswinkel: was het dus in Nederland? Nee, want het landschap was heuvelig.)

Wordt het niet eens tijd voor een echte hond? Ik zou best willen, maar het kan niet, ik ben veel te vaak weg.

1 reactie

Opgeslagen onder Dieren, Dromen

Een Reactie op “Lopen met mijn hond

  1. [Geredde reacties:]

    Leo 01/20/2011 08:27:40 AM
    In mijn dromen loop ik ook vaak met mijn hondje. Dat is al bijna een jaar niet meer bij ons, maar kennelijk loopt zij al slapend nog wel met me mee. Vaak zijn dat emotionele dromen, waarin ik haar wil beschermen tegen de gevaren in de boze buitenwereld. En altijd vindt er dan een mini-rampje plaats waardoor ik haar kwijt raak. Net echt. Kaaswinkels met Nederlandse kaas kom je ook tegen in Aken en Essen. Ik kan ze zo aanwijzen. Ook in Krefeld zit er een, wonderlijk, want de Nederlandse grens is op 15 km afstand. Zo gek is het dus niet om dat te dromen…..
    —–
    emigrant 01/20/2011 11:03:03 AM
    Maar mijn landstreek is heel ver van de Nederlandse kaas weg … . Jammer vind ik dat!
    —–
    Bob 01/20/2011 03:59:03 PM
    Interpretatie: De hond staat voor een vrouw. Dit maakt al meteen duidelijk wat voor een beeld jij hebt van vrouwen! Je verlangt naar het gezelschap, en je verwacht dat het boven verwachting zal zijn.

    Geen dank.

    Nou goed, het zou ook gewoon een goede mannelijke vriend kunnen zijn.

    (Mijn eigen dromen zijn veel te chaotisch om interessant te zijn.)
    —–
    emigrant 01/20/2011 05:12:35 PM
    Naar gezelschap verlang ik inderdaad, en boven verwachting moet het natuurlijk altijd zijn.
    Deze droomhond was geheel geslachtsloos. Ik heb wel zijn/haar kop en bovenlijf gekroeld, maar op de rest heb ik niet gelet.
    —–
    Marjan 01/21/2011 06:13:44 PM
    Interessante dromen heb je en alweer die hond!
    Ik denk dat je zoekt naar iets dat niet bestaat: naar een kameraad (M/V) die de best mogelijke eigenschappen van een hond combineert met jouw favoriete eigenschappen in een mens.
    —–
    emigrant 01/21/2011 10:41:00 PM
    Vandaar dat ik er geen heb, blijkbaar. Welke kameraad (M/V) zou immers een hond willen zijn?
    —–
    Marjan 01/22/2011 02:02:52 PM
    Nee, zo kun je het niet bedoeld hebben, hoop ik.

    Het leuke van honden is voor mij dat ze altijd blij zijn je te zien, dat ze onvoorwaardelijk van je houden, trouw zijn, overal lekker zacht behaard en dat ze graag bij je zijn.
    Het ideale maatje dus behalve dan dat je er geen ‘goed gesprek’ mee kunt voeren.
    —–
    Leo 01/22/2011 06:18:44 PM
    @Marjan – Ik heb heel wat zitten kakelen met die hond….die vond het allemaal prima en keek me dan heel begrijpend of meelevend aan. Het is een geweldig maatje voor je. Wat die haren betreft; tien miljoen kwamen er vanaf heb ik zo wel eens bedacht. Nu nog, vinden we op onverwachte stekken nog wel eens van die korte haartjes…Kaal is toch beter, maar bij een hond staat dat zo raar..
    —–
    Marjan 01/22/2011 08:16:18 PM
    @Leo, met jou word ik het over sommige dingen nooit eens 🙂
    —–
    Leo 01/23/2011 11:52:01 AM
    @Marjan – Jammer hoor…:)

Reageer

