Gewelddadig hert

“”[…] toen plotseling een hert van rechts de weg overstak. Nadat het dier bij de botsing het front van de auto en de voorruit had vernield werd het rond de auto geslingerd en verbrijzelde het met zijn gewei de linker achterruit, waarbij het een twaalfjarig meisje zwaar verwondde […]. Het hert stierf ter plaatse.””

Hoort u, hoe in dit stukje krant de actie geheel wordt toegeschreven aan een tot vandalisme neigend, agressief stuk wild? Gelukkig bestaat hier voor misdadige dieren nog de doodstraf.

1 reactie

Opgeslagen onder Dieren, Duitsland

Een Reactie op “Gewelddadig hert

  1. (Geredde reacties:)

    Geplaatst door: Xiwel | 6 oktober 2010 om 19:12
    Hohoho. Het hert kwam van rechts en had dus voorrang. Goed dat de PVV (groep Wilders) er voor gezorgd heeft dat er een dierenpolitie in Nederland gaat komen. (Fortuyn draait zich om in zijn Italiaanse graf.) Hier wordt de schuldige automobilist dus binnenkort gepakt en als ie nog een buitenlands paspoort heeft uitgezet.
    ———————————
    Geplaatst door: Marjan | 6 oktober 2010 om 20:59
    En vervolgens worden er plannen gemaakt en komt er een hek langs de weg en een ecoduct en borden en aangepaste snelheid etc..
    ———————————
    Geplaatst door: emigrant | 6 oktober 2010 om 23:02
    Een dierenpolitie? Dat is wel het eerste wat Nederland nodig heeft ja.
    Zijn dat misschien die animal cops? Ik dacht eerst dat het bereden politie was, vervolgens misschien agenten te voet met een grommende wilde bijthond aan een lijn.
    Hekken langs de weg en die andere maatregelen, daar is hier geen beginnen aan. De helft van Duitsland is immers bezaaid met “overstekend wild”-borden, en nu is de bronsttijd. Op TV wordt gewaarschuwd dat men in wildgebieden hoogstens 60 moet rijden.
    ———————————
    Geplaatst door: Bob | 8 oktober 2010 om 9:40
    Gisterenmorgen heeft iemand op de weg naar mijn werk een wild zwijn aangereden, vijf minuten nadat ik daar voorbijkwam.
    ———————————
    Geplaatst door: emigrant | 8 oktober 2010 om 10:29
    Op de Autobahn, Bob? Dan komt het keihard aan.
    In Zweden had je stukken snelweg waar je 110 mocht rijden en andere waar het 120 was. Ik vroeg waarom dit verschil, en toen ik het antwoord hoorde zag ik het ook: langs de 120-stukken waren wildhekken geplaatst. Maar 110 is ook veel te veel bij overstekend wild.
    Overigens wordt er hier nu al vier dagen nagepraat over dat ongeluk, dat 30 km. van Marburg plaatsvond (Het meisje is al herstellende). Je zou kunnen denken: dat is omdat er hier verder nooit iets gebeurt, maar ik denk eerder dat het is omdat de mensen angst voelen, dat het hun binnenkort ook overkomt.
    ———————————
    Geplaatst door: Marjan | 8 oktober 2010 om 11:55
    Ik kwam een keer laat thuis van een feestje en reed te hard over een weg langs het bos. We woonden toen in Rhenen. Het was half twee in de nacht en de weg was leeg, dacht ik.
    Ineens kwamen er twee reeën uit het bos en sprongen vlak voor mijn auto, ter hoogte van mijn voorruit de weg op. Ik remde als een gek en raakte ze net niet. Sindsdien neem ik die borden serieus, vooral als het donker is.
    ———————————
    Geplaatst door: Bob | 8 oktober 2010 om 12:16
    Nee, het was op de Landstraße. Ik weet niet hoe snel ze reed (het was schijnbaar een vrouw). Zelf rijd ik daar ongeveer 80.

Reageer

